• وبلاگ : رو به آسمان
  • يادداشت : جفاي به شريعتي و جوانان
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمد 
    سلام ، من در زمان شريعتي بودم و کتابهاي ايشان را مي خواندم و نظرم بر اين است که بسياري از جوانان آن زمان با مطالعه کتابهاي ايشان با اسلام انقلابي آشنا شدند ، من برخي کتابهاي ايشان را چندين مرتبه خوانده ام ( البته برخي را از روي علاقه و برخي را از روي تحقيق) برخي از تزهاي ايشان مانند تز اسلام منهاي روحانيت همان زمان هم اعتراضاتي را برانگيخت ولي ايشان در برخي محافل و مجالس با دفاع بسيار خوبي از روحانيت آن نقطه ضعف را پوشانيد مانند اين جمله : ( ... من پاي هيچ قراداد استعماري اي امضاي روحانيت نديده ام ... ) من حيث المجموع نفع ايشان به اسلام و انقلاب را نمي توان انکار کرد ولو اينکه اشتباهاتي هم داشته اند که گويا به يکي از علماي آن زمان که با وي دوست بود ( بنظرم مرحوم علي گلزاده غفوري ) سفارش کرده بود که کتابهايش را بازنگري و اشتباهات را اصلاح نمايند ولي بدلايلي اين کار انجام نشد !
    علي ايحال تخريب کسي که سالهاست فوت نموده از نظر اخلاقيسنديده نيست . موفق باشيد
    پاسخ

    سلام عليكم از اظهار نظر وتاييد جناب عالي ممنون موفق باشيد
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ شنبه 9 آذر 92 نوشته (جفاي به شريعتي و جوانان) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    سلام عليكم از حسن نظر شما ممنون مويد باشيد
    براي تبرئه شريعتي نتونستيد دلايل خوب و محکمي بياوريد !
    در ضمن مخالفان شريعتي مي گويند ايت الله طباطبايي گفتند ايشان مرتد است !
    پاسخ

    شريعتي متهم نيست كه درصدد تبرئه او باشيم ،و ساحت بلند فكري وحريت انديشه علامه طباطبايي بسيار فراتر از اين نسبتهاي ناروايي است كه به ايشان مي دهند علامه با دانشمندان ملحد با سعه صدر و روش عالمانه ونه تكفيري برخورد مي كرد تا چه رسد به فرد معتقد ودردمندي چون شريعتي و وما دراين نوشته درصدد اقامه دليل نبويم و البته دليل واقعي نوشته هاي شريعتي است كه هر فرد منصف واهل حقيقت به راحتي مي تواند از مجموع نوشته هاي او به چهارچوب فكري واعتقاديش پي برد به شرطي كه محققانه عمل كند ونه مقلدانه