• وبلاگ : رو به آسمان
  • يادداشت : اجتهاد انقلابي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ پنج شنبه 92 بهمن 24 نوشته شما با عنوان اجتهاد انقلابي به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. دبير تحريريه ي اين انتخاب *قاصدك و شاپرك* و دبير سرويس آن حسين هاتفي بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    سلام عليكم از توجه شما ممنون مويد باشيد
    + نظر رهبري مقدم است 
    «سلام مطلب شما را خوندم
    غير از مقدمه، که بحث جالبي داشت، چيز جديدي توش نبود، بيشترش همون حرفهاي آقاي هاشمي بود که شما با تغيير عبارت به اسم خودتون آورديد!
    اما درباره علت شکست انقلابهاي منطقه، متن صحبتهاي مقام معظم رهبري (دام ظله) در ديدار 19 بهمن امسال را عينا از سايت ايشون براتون ميذارم خودتون نظر ايشون را با نظر جناب هاشمي مقايسه کنيد:
    «مبارزه‌ى با استبداد بدون مبارزه‌ى با آن قدرت خارجى‌اى كه پشت سر ديكتاتور و مستبد قرار دارد، به جايى نميرسيد و نميرسد. امروز هم همين‌جور است؛ اگر فرض كنيم يك ملّتى كه از استبداد حاكمان خود به جان آمده، قيام كند و انقلاب كند و با آن مستبد مبارزه كند، امّا با آن سلطه‌گرِ خارجى‌اى كه پشت سر اين مستبد قرار داشت، سازش كند، سرنوشت اين انقلاب و مسئولان و مديران اين انقلاب، يا شكست است يا خيانت، از اين دو حال خارج نيست؛ يا دچار خيانت خواهند شد و به انقلابشان، به كشورشان خيانت خواهند كرد؛ يا اگر بخواهند خيانت نكنند شكست خواهند خورد، از صحنه محو خواهند شد. همچنان‌كه در بعضى از انقلابهاى اين چند سال اخير ملاحظه كرديم [ كه‌] با مستبد جنگيدند، [ امّا] از آن نيروى پشت سرِ مستبد غفلت كردند، يا احياناً به فكر سازش و مدارا با او افتادند؛ نتيجه را امروز ملاحظه ميكنيد. مبارزه‌ى با مستبد و سازش با مستكبر به جايى نخواهد رسيد. آن انقلابى موفّق خواهد شد و پيروز خواهد شد كه آن قدرت مداخله‌گرِ پشت‌سرِ ديكتاتور را هم ببيند و با او مبارزه كند؛ لذا وقتى جوانهاى ما رفتند لانه‌ى جاسوسى آمريكا را گرفتند و ضربه‌ى تحقيرآميزى را به آمريكا زدند، امام گفتند «انقلابى بزرگتر از انقلاب اوّل». انقلاب اوّل هم انقلاب بود، انقلاب عظيم و بى‌نظيرى بود، امّا در اين حركت دوّم، ملّت ايران نشان داد كه لايه‌ى بعدى سلطه و گرفتارى و بلا را ميشناسد و با آن مقابله و مبارزه ميكند.»
    پاسخ

    سلام عليكم به قول طلبه ها اثبات شي نفي ماعدا نمي كند اتفاقات را مي توان تحليل هاي مختلف كرد ولزوما اين ها درمقابل هم نيستند وهرتحليل مي تواند ناظر به بعدي از مساله باشد ،به هرحا ل از اظهار نظر شما ممنونم مويد باشيد