• وبلاگ : رو به آسمان
  • يادداشت : آقاي مصباح ونظرات امام
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + وبلاگ نويس 
    اگه واقعا اين مقدار آزادگي و عدم تعصب در شما و همه ما باشد واقعا جاي شکرگزاري و سپاس دارد.
    پاسخ

    دعا كنيد اين گونه باشه ،موفق باشيد
    + وبلاگ نويس 
    نه خداييش چرا همه اش طفره مي ريد و جواب اين سؤال را چرا هيچوقت نمي ديد؟
    چرا هر کار بدي اگر از ديگران سر بزنه بده ولي از جناب هاشمي بد نيست؟
    يا اينکه اگه کار خوبي را ديگران انجام بدن اصلا مهم نيست ولي ايشون انجام بده مهم ميشه؟؟؟؟
    واقعا فرض کنيد اين حرفها را آقاي مصباح زده بود اونوقت چه بلايي سر ايشون مي آورديد و چند مقاله در اين باره رديف مي کرديد؟
    يا اگه حرفهايي را که از آقاي مصباح نقل کرديد آقاي هاشمي گفته بود شما واقعا چه برخوردي مي کرديد؟


    پاسخ

    اينكه آقاي مصباح خاطره اي مشابه آقاي هاشمي بگويند تقريبا فرض محال است چون رابطه وارتباط نزديكي با امام خصوصا درمسائل سياسي نداشتند ،اما اگر آقاي هاشمي مشابه آقاي مصباح نظرات امام را تفسير مي كردند اسم نوشته مي شد (آقاي هاشمي ونظرات امام) ونقدها به ايشان وارد مي شد مويد باشيد
    + وبلاگ نويس 
    شما هم درباره مرگ بر آمريکا چيزي نگفتيد؟ و درواقع براي طفره رفتن از تناقضي که در سؤال قبلي بنده مطرح شده بود مانند هم قطاران خود بحث مرگ بر شوروي را مطرح مي کنيد. خود امام (ره ) هم در زمان حيات خود به اين طفره رفتن اشاره فرمودند: "يک دسته شوروي را طرح مي‌کردند تا آمريکا منسي بشود" (60/4/13)
    امام اگر تاکتيک را در برابر شوروي عوض کردند آنرا اعلام و عملي هم کردند و پنهانکاري نکردند تا يک روز کساني پيدا شوند و بگويند بله امام موافق بودند يا مخالف بودند و ما خبر داشتيم و ديگران خبر نداشتند و امام هم صلاح نميدانستند بگويند!!!
    درباره مرگ بر آمريکا هم وقتي امام تا آخرين لحظات عمر، نظرشان عوض نشده بود نبايد به ايشان اتهام زد که نظرشان عوض شده بود اما .... که در واقع زير سؤال بردن صداقت و يکرنگي و عدم رودربايستي امام با مردم است آن هم در مسأله اي چنين با اهميت.
    و اگر قرار باشد روزي رفتار ما با آمريکا هم مانند شوروي باشد تصميم در اين باره فقط در اختيار جانشين به حق امام، حضرت آيت الله خامنه اي است و موضع ايشان درباره آمريکا که در واقع همان موضع امام و نظام اسلامي است تا امروز عوض نشده و حتي در سخنراني هاي اخير ايشان که چند روزي بيشتر از ان نگذشته قابل مشاهده و درک است.
    پاسخ

    با بخش آخر سخن شما موافقم كه اين اختيار مخصوص رهبري است ،وجواب دادن به باقي سخنان را هم مجادله بي حاصل مي دانم مويد باشيد
    + وبلاگ نويس 

    دوشنبه: 92/12/18

    آقاي هاشمي در دومين نشست دست‌اندرکاران حوزه علوم پزشکي دانشگاه آزاد اسلامي:" رژيم شاه حسينيه ارشاد را تصرف نکرد ولي نظام اسلامي دانشگاه آزاد را تصرف کرد.

    وي ادامه داد: در اين زمينه شکايات کرديم و در نهايت پس از يک بار متوقف شدن بررسي به اين موضوع، دستگاه قضايي در نهايت صداي قاضي را خفه کرد و به او اجازه ادامه بررسي در اين خصوص را نداد."

    آقاي نويسنده محترم وبلاگ روبه آسمان اگر اين سخنان از طرف کسي غير از آقاي هاشمي گفته ميشد و اينطور نظام اسلامي و حکم فقهي رهبر معظم و قوه قضائيه را به باد انتقاد مي گرفت کفن پوش نميشديد و با تمام توان به نقد آن نمي پرداختيد؟؟؟؟؟؟

    اگر چنين نيست بهتر است نام وبلاگ خود را تغيير داده و بنويسيد «رو به هاشمي»

    پاسخ

    ما يك بار بيشتر كفن پوش نمي شويم آن هم براي سفر آخرت است ،
    + وبلاگ نويس 
    شما بفرماييد چطور مي شود امام تا آخرين روزهاي حيات خود قائل به اين باشند که به آتش کشيدن پرچم آمريکا اشکالي ندارد بلکه آنها که ايراد مي گيرند دست نشاندگان آمريکايند ولي آقاي هاشمي بگويند امام سال دستور دادند حتي روي پرچم آمريکا رژه هم نرويم؟؟؟
    يا اينکه امام از خدا بخواهند که نه تنها از کعبه بلکه از کليساهاي جهان هم صداي مرگ بر آمريکا به صدا درآيد آنوقت ـ به نقل آقاي هاشمي ـ به راديوي جمهوري اسلامي دستور بدهند حتي صداي مرگ بر آمريکاي مردم ايران را هم سانسور کند؟؟؟؟
    و شما هم ميدانيد تشکيک در صداقت، شجاعت، يکرنگي و امانتداري امام ـ که آقاي هاشمي فقط يکي از ياران ايشان بودند ـ لوازم و تبعات سنگيني دارد که خود جنابعالي حتما بر آنها واقف هستيد!!!! موفق باشيد
    پاسخ

    درباره مرگ بر شوروي چيزي نگفتيد ؟مگر همين حرف را درباره مرگ برشوروي نفرمود درعين حال با شوروي رابطه برقرار بود وامام به آنجا سفير خود و پيام خودرا به گورباچف فرستاد چه كسي در صداقت امام كسي تشكيك كرده است ؟!
    + وبلاگ نويس 

    بله آنچه گفتيد به تصريح آقاي انصاري، مربوط به سال 62 و 66 است. اما امام در سال 29 تير 67 در پيامي به مناسبت سالگرد کشتار خونين مکه و قبول قطعنامه فرمود: «دست‏ نشاندگان امريکا آتش زدن پرچم امريکا را به حساب آتش زدن حرم، و شعار مرگ بر شوروي و امريکا و اسرائيل را به حساب دشمني با خدا و قرآن و پيامبر گذاشته‏ اند»

    و در فرازي ديگر فرمودند: «از خدا مي‏خواهيم که اين قدرت را به ما ارزاني دارد که نه تنها از کعب? مسلمين، که از کليساهاي جهان نيز ناقوس مرگ امريکا و شوروي را به صدا درآوريم»

    و موارد فراوان ديگر.
    حالا اين مواضع صريح، چطور با آنچه آقاي هاشمي به امام نسبت داده و شما نقل کرده ايد سازگار است خدا ميداند!!!
    پاسخ

    شما بفرماييد بين اين پيام وآن خاطره چه منافاتي وجود دارد ؟همان طور كه ملاحظه مي فرماييد درپيام امام در كنار مرگ بر امريكا مرگ بر شوروي آمده اما امروز كسي درايران شعار مرگ بر شوروي نمي دهد ورابطه باشوروي هم اززمان امام باز شد ،بنابراين اين كه قدرتهاي جهاني دشمن انقلاب اسلامي هستند واين كه درزمان هاي مختلف چه رويكرد وتاكتيكي دربرابر آنها بايداتخاذ كرد دو موضوع است ،واز طرف ديگر تشكيك درصداقت وامانت داري امثال هاشمي هم لوازم وتبعات سنگيني دارد كه جناب عالي حتمابرآنها واقف هستيد موفق باشيد
    + وبلاگ نويس 
    " يعني نظر واقعي امام چيز ديگري بوده است !وامام صادق وشجاع به پنهان کاري وبه نوعي سياسي کاري متهم مي شود ؟! سئوالي که مطرح است اين که چرا برخي براي تحميل نظرات خود بر انديشه هاي امام تا جايي پيش مي روند که صداقت وصراحت امام عزيز را زير سئوال مي برند"
    آقاي هاشمي: امام با حذف شعار مرگ بر آمريکا موافق بود اما بخاطر شرايط آنوقت، اعلام آنرا به صلاح نميدانست.
    آقاي نويسنده محترم به نظر شما اين جمله اي که گفته ايد بهتر نيست خظاب به جناب هاشمي هم بنويسيد (که اتفاقا بخاطر نزديکي بيشتر با امام(ره) مسئوليت سنگينتري دارند و لغزشهاي اينگونه افراد، بزرگتر از ديگران است)؟؟؟؟
    آيا جزء به جزء سؤالات شما بر فرض که درباره سخنان و ديدگاههاي آقاي مصباح وارد باشد درباره نظرات و سخنان آقاي هاشمي وارد نيست؟ حالا يکبار ديگر جملات خود را بخوانيد:
    ( يعني نظر واقعي امام چيز ديگري بوده است !و امام صادق وشجاع به پنهان کاري وبه نوعي سياسي کاري متهم مي شود ؟! سئوالي که مطرح است اين که چرا برخي براي تحميل نظرات خود بر انديشه هاي امام تا جايي پيش مي روند که صداقت وصراحت امام عزيز را زير سئوال مي برند")
    پاسخ

    متاسفانه شانتاژ خبري و تحريف شد. همين که بقيه‌اش را دفتر حفظ آثار امام گفتند. ايشان به صداوسيما دستور داد مردم در شعارها مي گويند ولي شما پخش نكنيد، چون آن زمان جانشين ايشان در نيروهاي مسلح بودم، به من فرمودند درست نيست در ميدان‌هاي رژه، پرچم آمريکا را بگذارند و از روي آن رژه بروند. من هم دستور دادم که همه را پاك کردند. خودم به امام نامه نوشتم مساله آمريکا را در حيات خودتان حل کنيد و اين بعد از شما براي مسئولان مي‌ماند. من هفت، هشت مورد را از ايشان خواستم اين يکي را عمل نکردند. يکي، دو مورد را قبول نکردند. موضوع عربستان را خواستم، ايشان قبول کردند که ما حج را برگردانيم. شوراي نگهبان را گفتم كه مجمع تشخيص مصلحت نظام را تاسيس کردند. در نامه‌اي که نوشتم، هفت خواسته بيان کردم که چهار، پنج مورد را عمل کردند و يکي، دوتا هم ماند.آخرين سخن آقاي هاشمي درباره خاطره شعار مرگ برامريکا درمصاحبه با آرمان به نقل از سايت انتخاب