• وبلاگ : رو به آسمان
  • يادداشت : كلامي از شهيد آويني براي امروز
  • نظرات : 0 خصوصي ، 17 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    سلامي ديگر به جناب زارعي متأسفانه اين دولت با سياست ليبراليستي آقاي رفسنجاني اداره مي شود و در سياست ليبراليستي 99 درصد جامعه بايد فداي يک درصد شوند ، و اگر از آقاي رئيس جمهور اين موضوع را بپرسيد، خواهند گفت: که در انگلستان همين اقتصاد ليبرالي را به ما آموزش داده اند و پدر خوانده دولت هم همين نظر را دارند، و اگر همه مردم از دريافت يارانه انصراف دهند، اقتصاد ليبرالي ايران همين وضعيت را خواهد داشت، چون اقتصاد دانهاي ما هم بيش از اين چيزي نمي دانند. «وزنه سياسي»
    پاسخ

    سلام عليكم همه آنچه مطرح کرديد ادعاهايي بدون دليل ونامفهوم بيشتر نيستند
    + علي اکبر 
    رهبر معظم امروز هم ضمن تصريح بر ادامه مذاکرات، باز هم با ذکر نمونه هايي از سالهاي گذشته بر عدم خوشبيني خود نسبت به نتايج مذاکرات، تأکيد کرده و به مذاکره کنندگان نيز نسبت به کوتاه آمدن يا معامله بر سر دستاوردهاي هسته اي هشدار دادند:
    "هيچيک از دستاوردهاي هسته اي کشور قابل تعطيل شدن نيست و کسي هم حق معامله برروي آنها را ندارد و کسي هم اين کار را انجام نخواهد داد."
    "رهبر انقلاب اسلامي در همين خصوص به مذاکرات چند سال پيش ايران با دو کشور ديگر براي تهيه سوخت راکتور تحقيقاتي تهران اشاره کردند و گفتند: در آن زمان فرمولي براي تهيه سوخت به دست آمد اما امريکايي ها برخلاف آنچه که به دوستان خود در منطقه و در يکي از کشورهاي امريکاي جنوبي گفته و برخي مسئولان داخلي هم آن را باور کرده بودند، در اين روند اختلال ايجاد و تصور کردند که ايران را در تنگناي کامل قرار داده اند.
    حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: من در همان زمان هم از ابتدا گفته بودم که امريکا خواستار حل اين موضوع نيست و بعد هم همه ديدند که هنگامي که توافق به مرحله عمل رسيد، امريکاييها نگذاشتند اجرايي شود."

    + علي اکبر 
    بله کاملا موافقم که رهبر معظم فقط از اصل مذاکرات حمايت کرده اند و دليل آن را هم همين امروز و چند نوبت ديگر توضيح داده اند، و مخالفان هم به دليل حمايت آقا، از اصل مذاکرات حمايت کرده و مي کنند اما از اقدامات نابجايي که شما يکي را گفتيد و دومي را نگفتيد و نيز از امتيازات فراواني که داده ايم و از انفعال سياست خارجي در مقابل گستاخيها و توهينهاي هرروزه دشمنان به مردم و مسئولين که حتي خود اين دولت و انتخاباتي که با آن بر سر کار آمده را هم زيرسؤال برده اند و... انتقاد مي کنند ضمن اينکه رهبر معظم هم در عين حمايت از اصل مذاکرات، هم خود به انتقاد از مواردي که گذشت پرداخته و هم به مردم توصيه فرمودند مذاکرات را زيرنظر بگيرند
    + علي اکبر 
    مطالبي مستند از مقام معظم رهبري(شماره 2):
    (به قول خودتان: اگر نمي پسنديد يا آنرا مربوط به گذشته مي دانيد بحث ديگري است)
    در ديدار پاياني دولت نهم (سال87):
    «روحيه‏ى تهاجم در مقابله‏ى با زورگويان بين‏المللى[يکي از خصوصيات دولت نهم است]. يک وقت هست که زورگويان بين‏المللى مى‏آيند و ميگويند که آقا شما فلان کار را کرده‏ايد و ما رفع و رجوع مى‏کنيم و نه واللَّه، نه باللَّه...؛ ولى يک وقت هست که تهاجمش، تهاجم زورگويانه است؛ بهترين دفاع در چنين مواقعى هجوم است. زورگويان بين‏المللى، نقاط ضعف زيادى دارند: جنايت ميکنند، فساد ميکنند، به حقوق بشر تجاوز ميکنند، به حقوق ملتها تعدى ميکنند، انسانها را لگدمال ميکنند و همه‏ى کارهاى زشت را انجام ميدهند؛ آخر هم طلبگار همه‏اند! خب، نقاط ضعفشان، با حالت تهاجمى و با حالت طلبگارى، گفته و بيان بشود. ...اين روحيه، روحيه‏ى خوبى است؛ روحيه‏ى انقلاب اين است؛ اين است که حقيقت را روشن و درخشان ميکند
    .»(ديدار با دولت-2/6/87)
    + علي اکبر 
    مطالبي مستند از مقام معظم رهبري (شماره 3):
    (به قول خودتان اگر نمي پسنديد يا آنرا مربوط به گذشته مي دانيد بحث ديگري است):
    سال 86 (پس از سومين سفر احمدي نژاد به نيويورک و حضور در دانشگاه کلمبيا):

    «نمون?‏ دانشگاه کلمبيا، نمون?‏ خوبى است. انصافاً اين منطق قوى و تسلط بر نفس يعنى روحي? خوب اعتماد به نفس و اعتماد به اين منطق، کار خودش را کرد. ... پيدا بود که تمهيداتى کرده‏اند براى اينکه طرف را عصبانى يا شرمنده کنند؛ منفعل کنند و اين را هميشه به عنوان يک سند زنده در جنجالهاى تبليغاتى و سياسى در دست داشته باشند؛ ولى خداى متعال اين را عکس کرد

    منطق جمهورى اسلامى و منطق دين آنجا گفته شد؛ بحث خوبى راجع به نگاه اسلام و دين به علم، نور بودن علم و در دست خدا بودنِ نورافکن علم (که اينها بحثهاى خوبى است) مطرح شد. اشتباه مي کنند کسانى که فکر مي کنند در محيطهاى فرنگى (حالا اروپايى، امريکايى) وقتى حضور پيدا مي کنند، بايد همان حرفهاى خودِ آنها را (صد سال است، دويست سال است که از اين حرفها دارند مي زنند) تکرار کنند و به خودشان بگويند. اينها که نشد حرف، اسلام حرف دارد.»(سخنراني در ديدار با اساتيد و رؤساى دانشگاهها- 9/7/1386)
    + علي اکبر 
    عجب!!!!
    حمايت قاطعانه از اقدامات يکي و نابجا دانستن بعضي از اقدامات ديگري، منافاتي با هم ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مرحبا به اين منطق!!!
    پاسخ

    اين اسنباط حضرتعالي است ، و درواقعيت حمايت درهردو مورد قاطع است كه اگر چنين نبود دولت فعلي دربرابر مخالفان سرسخت وذي نفوذ دوام نمي آورد ،بخش مخالفت رهبري هم براي همه روشن است كه گفتگوي تلفني با رييس جمهور امريكا بوده نه اصل مذاكرات وهمين امروز رهبري از تداوم مذاكرات حمايت كردند ،
    + علي اکبر 
    مطالبي مستند از مقام معظم رهبري(شماره 2):
    (به قول خودتان: اگر نمي پسنديد يا آنرا مربوط به گذشته مي دانيد بحث ديگري است)
    در حرم مطهر رضوي سال85:

    «در عرص?‏ بين‏المللى، بازيگران سياسى، از ابزار عمده‏شان، يکي مکر است و يکى تهديد. اگر دولتى در مقابل مکارى و تهديد آنها خود را نبازد و به ملت خود تکيه کند، موفقيتهاى بسيارى خواهد داشت. مى‏بينيم و حس مي‏کنيم که اين دولت بنا دارد عزت و استقلال ملى را آن‏چنان که در شأن ملت ايران است، حفظ کند.»(1/1/1385)


    + علي اکبر 
    مطالب مستند از مقام معظم رهبري:
    (به قول خودتان: اگر نمي پسنديد يا آنرا مربوط به گذشته مي دانيد بحث ديگري است):
    بعد از اولين سفر روحاني به نيويورک:
    «ما از تحرک ديپلماسي دولت حمايت مي کنيم، ...البته برخي از آنچه در سفر نيويورک پيش آمد به نظر ما بجا نبود؛ لکن ما به هيئت ديپلماسي ملت عزيزمان و دولت خدمتگزارمان خوش‌بين هستيم. ...به مسوولين خودمان اعتماد داريم. از آنها مي‌خواهيم که با دقت، با ملاحظه همه‌ي جوانب گامها را درست و محکم بردارند، منافع ملي را يک لحظه به فراموشي نسپرند.»(13/7/92)

    بعد از اولين سفر احمدي نژاد به نيويورک:

    «بحمداللَّه در منبر سازمان ملل و در مقابل چشم سران کشورهاي‌ جهان، رئيس جمهور محترم ما حرف دل ملت ايران را بيان کرد. استحکام و متانت و قوت بيان و قوت مواضع در آن تريبون جهاني‌، به نيابت از ملت ايران، در مقابل چشم همه ي‌ دنيا به دست آمد. اين، معنايش چيست؟ اين، معنايش اين است که ملت ايران تسليم تهديد و زور و فشار نخواهد شد؛ (29/6/1384)


    پاسخ

    ثم ماذا ؟هركدام از فرمايشات مربوط به دوره اي است ومنافاتي باهم ندارند
    + علي اکبر 
    اين بخشي از پاسخ شما به يک انتقاد در برابر يکي از مطالب شماست:
    "قياسات تاريخي البته ريشه در تفكرات ماركسيستي دارد كه به تكرار تاريخ اعتقاد را سخ داشتند بهرحال اين مشابه سازي ها فقط براي اغفال خامان واقناع بي اطلاعان مفيد است وبس"
    حالا شما نظرات شهيد آويني (البته کل نظرات و نه گزينشي) و نظرات امام و رهبري را مربوط به گذشته ميدانيد يا مخالفان نظر شما که طبق معمول و برخلاف حرفهاي خودتان، باز هم آنها را به اين مسأله متهم کرده ايد؟؟؟؟؟؟؟//؟/


    پاسخ

    بنده قبلا درباره تفاوت قياس وتمثيل توضيح داده ام وشمارا به آن ارجاع مي دهم ،درقياس هاي تاريخي مايكي را جاي معاويه وديگري را عمروعاص وديگري را شريح قاضي و...مي گذاريم وحكم آنهارا عينا برفرد ي حمل مي كنيم بااين شيوه بنده مخالف بوده وهستم وآن را غير منطقي وغير عقلاني مي دانم ،اماتدبر درگذشته وفهميدن اشتراكات واختلافات گذشته وحال براي فهم زمان امري مفيد وعقلاني است والبته رعايت حدود اين ها دشوار است ودقت عالمانه وفر اغت از حب وبغض مي خواهد كه اميدوارم نصيب همه ما گرددد
    با سلام مجدد
    برادر محترم زيانهاي بي شمار اقتصادي و رشد منفي اقتصاد را منکر نيستم ، وليکن اعتقاد دارم که اقتصاد کشور ما از طرف رقباي دولت قبل و جريان نفاق درون دولت و لجاجت رئيس آن بر مردم بيش از تحريمها اثر داشته است و سهم رقباي احمدي نژاد که امروز پدر خوانده دولت مي باشند، در تحريم داخلي بسيار اثر گذار بوده است ، و اگر باور نداري مي تواني از رئيس دفتر رئيس جمهور سؤال کني که سهم اتاق بازرگاني ،درتحريم کشور چقدر مؤثر بوده است.
    در خصوص استفاده از پتانسيل حاکميت شيعي در عراق، اگر دولت قبلي و فعلي ناتوان در استفاده از آن هستند ، نبايد منکر آن شد.
    و حرف پاياني اينکه اگر مطالب وبلاگ وزنه سياسي را پيگيري فرمائيد ، پي به استفاده از منبع تحليل اينجانب را که در کنار برادران لبناني و سوري بوده ام خواهيد برد.
    پاسخ

    عليكم السلام مجدددرباره ضعف وسستي ادعاي دخالت حاميان دولت فعلي واتاق بازرگاني در تحريم داخلي واوضاع نابسامان اقتصادي توجه به اين نكته كافي است كه اگر چنين بود بايد وضعيت اقتصادي به سرعت وبا روي كارآمدن دولت فعلي حل مي شد وبسياري از مشكلات مرتفع مي شد درحالي كه به عيان مي بينيم چنين نشده ودولت دست ياري به مردم گشوده تا از گرفتن يارانه صرف نظر كنند
    + علي اکبر 
    با سلام
    من هم مثل آقاي "رضا" بعضي از مطالب شما را خوانده ام. در بسياري از نظراتي که داده شده اگر کسي جمله يا قضيه اي از امام(ره) يا رهبري را براي اثبات حرف خود به کار برده، شما او را متهم به هزينه کردن از رهبري دانسته و اتهام ضعف استدلال را هم به او وارد نموده ايد همچنين در بعضي از نوشته هاي خود، برچسب استفاده ابزاري از شهدا را به ديگران چسبانده ايد.
    بين خود و خدا محاسبه کنيد که آيا اگر اين مطالب شما را کسي براي اثبات حرفي که مخالف حرف شماست به کار مي برد آيا مجددا همان جوابهاي تکراري را به او نميداديد؟
    اين پارادوکس در بسياري از نوشته ها يا پاسخهاي شما به نظرات مخالف ديده مي شود. مراجعه و يافتن آن در وبلاگ خودتان، کار سختي براي شما نيست!!
    پاسخ

    سلام عليكم نوشته نقل قول مستندي از شهيد آويني است نه بيشتر حال اگر سخنان شهيد آويني را نمي پسنديد يا آن را مربوط به گذشته فقط مي دانيد بحث ديگري است ،اصل اين سخنان هم براي اثبات حقانيت فرد يا تفكر سياسي خاصي نيست تا بگوييد از شهدا استفاده ابزاري شده بلكه فقط به عنوان تلنگري است در چگونگي فهم اوضاع وتغييرات وسياست ورزي ها ،موفق باشيد
    + وزنه سياسي 
    با سلام
    1- وضعيت امروز ما را با زمان دفاع مقدس مقايسه نکنيد در آن زمان کليه زيساختهاي کشور آسب جدي ديده بود و همه دشمنان انقلاب در يک جبهه عليه کشور ما ورود پيدا کردند.
    2-امروز جمهوري اسلامي از سال 2006 تا کنون در چهار جنگ نيابت به قول آمريکا آنها را شکست داده ايم ( جنگ 33 روزه -جنگ 22 روزه - جنگ 8 روزه و جنگ بيش از 3 سال در سوريه)
    3- امروز نه تنها دشمني مثل صدام وجود ندارد بلکه پتانسيل کشور عراق در اختيار ماست.
    پس نبايد توافقنامه هسته اي بدينصورت تنظيم مي شد که طرفداران دانشگاهي دولت هم نتوانند از آن دفاع کنند!؟
    پاسخ

    سلام عليكم 1- متاسفانه دراين هشت سال اخير هم زيان هاي اساسي به اقتصاد وتوليد وارد شد ورشد منفي اقتصادي دوباره ظاهر شد تورم به رشد چهل درصدي رسيد وبا تحريمها ي بي سابقه ورشد شديد بيكاري ومعضلات فراوان ديگر روبرو بوده ايم بنابراين مشابهت هاي امروز وزمان پذيرش قطعنامه بيش از تفاوتهاست 2-اين تحليل آقاي عباسي كه نقل كرده ايد به فرض درست بودن مربوط به حوزه اقتدار منطقه اي است اما مشكلات بسيار داخلي را نه شما نه هيچ فرد منصف ديگر نمي تواند انكار كند 3-پناسيل عراق بيش از ما دراختيار تركيه وديگر شركاي درجه اول عراق است كه بيشترين سود اقتصادي را از وضعيت فعلي عراق مي برند نتيجه گيري آقاي عباسي هم قابل مناقشه است دفاع بدنه دانشگاه از روحاني وسياست هاي خارجي آن روشنتراز آن است كه مورد تشكيك قرار گيرد موفق باشيد
    + رضا 
    من بسياري از مطالب قبلي شما را مرور کرده ام. در مطالبي که نظر مخالفي از سوي خواننده اي داده شده، تقريبا هيچ موردي را نديدم که شما قبول کرده باشيد و حتي گاهي عبارات تند و تحقيرآميزي هم نسبت به گوينده آن ابراز داشته ايد و در همين نوشته اخير هم متهم کردن منتقدان به افراطي گري و تندروي هم نمونه ديگر آن است.
    به هر حال ـ همانطور که خود شما هم در چند نوشته اشاره کرده ايد ـ همه ما نسبت به گفته ها و نوشته ها و اثري که در هدايت يا گمراهي ديگران مي گذارد بايد در محضر خدا پاسخگو باشيم.
    پاسخ

    باز فرموديد (متهم كردن منتقدان )درحالي كه روي سخن بنده منتقدان نبوده بلكه تخريب گران مورد نظر بوده اند ،البته ما ابرء نفسي ان النفس اماره بالسوء از دقت نظر وتوجه شماهم ممنونم اميدوارم نظرات خودرا همچنان درنوشته هاي ديگر برايم بفرستيد مويد باشيد
    + رضا 
    بله درست حدس زديد
    حالا خودتان بين اين نوشته مربوط به شهيد آويني و آن نوشته ديگر ـ که اتفاقا در جواب کسي گفته ايد که مثل خود شما انتقاد کرده بود که چرا عملکرد ارگاني را که زير نظر رهبري است زير سؤال مي بريد ـ مقايسه بفرماييد.
    «اقرأ کتابک کفي بنفسک اليوم عليک حسيبا»
    موفق باشيد
    پاسخ

    دراين نوشته بنده انتقاد از كس يا نهادي را مذموم نداسته ام ،بلكه با استناد به سخن شهيد آويني دعوت به تامل وتدبر بيشتر وپرهيز از اتهام زني وافراد را متهم به خروج از اصل انقلاب نمودن مد نظر بوده وتفاوت انتقاد واتهاماتي از اين دست كه تخريب نام مي گيرد روشن است ،فتامل اخوي
    + رضا 
    سلام
    به نظر شما جملات زير از کيست؟
    زير نظر رهبري بودن به معناي معصوميت واشتباه نداشتن نيست همان طور كه صداوسيما زير نظر رهبري است اما مقام معظم رهبري گفته اند كه خودايشان به برنامه انتقاد دارند ،به هرحال هر مجموعه وفردي در حوزه خود مسئول است ونبايد ما با چنين تلقي اعمال مسئولان وافراد را به پاي رهبري حساب كنيم اساسا يكي از مشكلات ما همين است كه حوزه وظايف ومسئوليت هارا خلط مي كنيم واين باعث يك مصونيت كاذب براي برخي مسئولان شده وهمين طور انتقادات به طرف ديگر برود درحالي كه خود رهبري در سخنان چند ماه پيش فرمود هر مسئولي بايددرحوزه خود پاسخگو باشد.
    پاسخ

    سلام عليكم فكر كنم بخشي از يكي از نوشته هاي حقير باشد مويد باشيد حاج رضا
       1   2      >