سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 رییس  جمهور وقتی سخن از حقوق واختیارت ریاست جمهوری می شود خودرا از مجلس وسایر قوا بالاتر برده وفوق همه می داند اما زمان پاسخ گویی وپذیرش مسولیت مشکلات که می رسد همه را متهم می کند غیر از خود ودولتش را و همین علامت بزرگ بر نشناختن جایگاه و مسئولیت است .

 کسی که مدعی مقام واختیار بالاست باید پاسخگویی متناسب با وظیفه اش داشته باشد در نظر آگاهان  فرافکنی و دیگران را کارشکن وغیره معرفی کردن چیزی از مسئولیت ایشان وهمکارانش را کم نمی کند.

 به هرحال رییس جمهور ایشان است آن هم رییسی که بیشترین مماشات از سوی مقامات مختلف با او شده است لذا پاسخگوی نابسامانی ها نیز شخص اوست مردان بزرگ ومدیران حقیقی پذیرش خطا واشتباه را بخشی از وجدان مدیریتی خود می دانند

وچه بسادر جایی که خطایی مرتکب نشده اند خطاهای زیر دستان را به عهده می گیرند تاوجدان عمومی را آرام کنند ولی متاسفانه در کشور ما خصوصا در دولت فعلی از این روحیه ها خبری نیست واین ها علامت معیوب بودن مدیریت در کشور است .

اما عکس العمل دوم رییس دولت در برابر معضلات ومطالبات ، امنیتی کردن مقوله ای اقتصادی برای گریز از فشار افکار عمومی است، این که گفته شود بیست وچند نفر نبض بازار ارز را در اختیار دارند وبا یک تلفن قیمت ها را زیرو می کنند به فرض صحت مطلب ،همین  خود دلیل بزرگ بی کفایتی دولت است.

 چرا باید سیاست هایی اتخاذ شود تا زمینه این نفوذهای خارج از اراده دولت به این گستردگی اتفاق بیفتد امروز در مدیریت مهم تر از قوت و پاکی اشخاص قدرت  وپاک بودن سیستم وبرنامه ها مطرح است زمانی که اهل نظر وتجربه هشدار می دادند که به جای سفرهای مکرر و بی حاصل وانبوه مصوبات بدون  پشتوانه کارشناسی کافی ،مدیران اتاق فکر تشکیل دهند ومدبرانه وجمعی ومتخصصانه تصمیم بگیرند ،آقایان صدایشان بلند بود چون این ها از مسئولیت کنار رفته اند حسادت می ورزند.

 اما این فرمان امیر مومنان است که به مالک فرمود( اکثر مدارسةالعلماءو منافثة الحکماءفی تثبیت ما صلح علیه امر بلادک  واقامة مااستقام به الناس قبلک، برای استوار ساختن آنچه امور شهرهایت را به سامان می رساند و برپاداشتن نظام های نیکو یی که مردم پیش از تو برپاداشته اند با دانشمندان فراوان گفتگو کن وبا فرزانگان بسیار سخن بگو./نامه 53 نهج البلاغه ترجمه شیروانی ) روشن است که  تصمیمات دقیقه ای وشخصی دوامشان هم دقیقه ای خواهد بود .

اما در اوضاع فعلی در کنار دولت ارگان های نظارتی از جمله مجلس ،صداوسیما وبزرگان اهل رسانه وفرهنگ نیز مسئول هستند در زمانه ای که گرانی کمر مردم را شکسته مجلس در فکر استیضاخ وزیر ورزش است.

آیا الان باید درباره ورزش سئوال شود یا درباره ارز و سکه وگرانی و بی نظارتی و تخلف از قوانین مصوب در باره یارانه  وامثال آن ؟مجلس زنده امروز باید شخص رییس دولت را به پاسخگویی فراخواند آن هم مقتدرانه و زمینه به شوخی وسخره گرفتن جلسه استیضاخ  را هم از او بگیرد .

صداوسیما ماه هاست که نگران بیکاران اسپانیا و فلان شرکت اروپایی وغیره است ونمی دانم چه داروی  بی حسی بر وجدان اینان زد ه اند که این همه فشار و بی سامانی اقتصاد را در داخل که به حد فاجعه رسیده حس نمی کنند ؟

 چشمان سیمای به اصطلاح ملی متاسفانه دچاربیماری  شدید ضعف نزدیک بینی شده که حوادث واتفاقات نزردیک را نمی بیند واین شده که مدیریت اجرایی  آسوده از چالش وپرسش وانتقاد واعتراض وافشاگری همچنان فارغ البال به راهش ادامه می دهد .






تاریخ : چهارشنبه 91/7/12 | 1:25 صبح | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.