سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از خرداد 88 تا امروز بداخلاقی های سیاسی در کشور روند روبه رشد عجیبی را درپیش گرفته است که از مناظره معروف تا حادثه اخیر درقم ماجراها وبلوا فکنی و حریم شکنی هااز سوی برخی مسئولین وطرفدارانشان روزبه روز بدتر وبدتر گشته است .

 ومتاسفانه غالبا برخورد جدی وعلاجی با آن صورت نگرفته است واین عدم برخورد تبعات منفی  متعددی را برای جامعه وسیاست ما به دنبال دارد اولین آن جری تر شدن بد اخلاقان و بی اخلاقان عرصه قدرت و تبدیل شدن این موضوع به وسیله ای برای پیشبرد اهداف سیاسی ایشان است .

 واثرمنفی ومخرب دیگر آن ازبین رفتن قبح این اخلاق سوزی ها وعادی شدن آنهابرای جامعه است واین عادت وعادی شدن اخلاق شکنی  بدتر از خود بی اخلاقی است و پایه های فرهنگ وایمان ومعنویت را می لرزاند زمانی با یکی از افرادی که مدعی روشنفکری بود بحثی درباره حجاب داشتیم.

 آن فرد معتقد بود که الان درغرب بی حجابی یک امر عادی شده چرا ما این همه حساس هستیم ؟درجواب گفتم اتفاقا این یک فاجعه است که یک منکر و یک ضدارزش و اخلاق دریک جامعه عادی شود.

 این عادی بودن بدتراز خود بی حجابی است چراکه می رساند که روح انسانی وغیرت وحمیت وحیادرآن جامعه مرده است و همین موضوع درباره ازش های دیگر هم جاری است اگر جامعه ای به هریک از ضدارزش ها وامورغیراخلاقی عادت کرد به معنای مرگ معنوی وروحی آن جامعه است .

لذا حضرت امیر علیه السلام دربیان بلندی درباره امربه معروف ونهی از منکر بعداز این که مراحل امربه معروف را بیان می فرماید وامربه معروف قلبی ولسانی ویدی وعملی را برمی شمرد در پایان می فرماید کسانی که نه به قلب نه زبان ونه عمل نهی از منکر نمی کنند مرده های بیش نیستند.

 واین اشاره  ای باطن بینانه و عمیق به بی تفاوتی در برابر منکرات اخلاقی و دینی  دارد که  نتیجه و اثر رواج منکر بدتر از خود آن منکر است و  مرگ حیات انسانی را به دنبال دارد لذا دلسوزان جامعه باید به هوش باشند که نگذارند اعمال غیراخلاقی به رویه وعادت تبدیل شود

 که آثار مخرب و ویرانگری برای حیات معنوی وروحی جامعه در حال واینده دارد و روح ایمان واخلاق را در جامعه می میراند و  نباید با مصلحت سنجی هاو سکوت و عدم برخورد جدی با اخلاق سوزان وحریم شکنان در هر رده و هر لباس خدای ناخواسته زمینه ساز ازبین رفتن غیرت وحساسیت دینی واخلاقی را فراهم نمود .






تاریخ : دوشنبه 91/11/23 | 11:21 عصر | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.