سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه که بودم از خواهرم که بزرگتر از من بود  می پرسیدم  من کی بزرگ می شوم ؟واو برای این که جوابی به من داده باشد می گفت وقتی عید نوروز بیاد بزرگ می شی واز بچگی بزرگی وعید نوروز درذهنم پیوندی برقرار کرد .

و بعدها فهمیدم که جواب خواهرم چندان بی ربط نیست هرنوروز که می آید آدمی گام دربزرگی می گذارد و بر عمرش افزوده می شود و سن او بالاتر می رود ، این خاطره مقدمه ای بود بر پرداختن به این مطلب که طبیعت هرسال افزوده شدن بر عمرش را با شکوه وجلال وسرسبزی وطراوت  وجوانی بهاری جشن می گیرد .

یعنی با جوان شدن بزرگ می شود وجوانی وطراوات وتازگی در طبیعت پیوند نا گسستنی با هم دارند وسر عجیبی در این آیت عظمای الهی نهفته است که آغاز بزرگی وافزایش عمر طبیعت توأم جوانی وجلال خیره کننده است.

 و نکته ای که می توان در رشد انسانی از این خصلت راز آلود وآسمانی طبیعت  آموخت این که افزایش عمر ما هم باید با جوانتر وبا جلاتر شدن قلب و درون وروح همراه باشد در واقع خداوند با جلوه جوانانه طبیعت این درس مهم را به ما می دهد که افزایش عمر به معنای پیری وفرسودگی نیست.

 بلکه درعین بالا رفتن سن می توان وبلکه باید به سمت جوانی وجلا وصفا وطراوت رفت واین البته حقیقتی اثبات شده ومجرب در زندگی اولیاء الهی است که هرچه بر سن آنها افزوده می شود وجسمشان پیر می شود.

 اما دلهایشان لطیف تر وبا طراوت تر از گذشته است انسان از اعجوبه ها وجامع الاضدادهای مخلوقات خداوند است که می تواند پیری وجوانی را باهم جمع کند جسم او پیر می شود اما روحش با اعمال صالح چون تلاوت وانس ظاهری وباطنی وعلمی وعملی با قرآن

 وبا ناله های شبانه ورقت قلب بر ضعیفان وناتوانان وسایر اعمال حسنه جوانتر می شود ونیک بختان وسعادتمندان کسانی هستند که با رفتن به سمت مسن شدن وپیری جسمی به سوی جوانی وطراوات وطهارت ولطافت بیشتر روحی حرکت می کنند.

 وسعادتمندانه  به اکسیر حقیقی جوانی دست یافته اند به راز  جوانی جان وطراوت روح که همان بندگی واخلاص وطهارت قلب است وبه جای این که خام دلانه وجاهلانه جوانی را در جسم و ظاهر ودراعمال طبی وجراحی بر سر وصورت جستجو کنند آن را از سرچشمه حیات روحانی می جویند.

 و با پیوند جان خود به امام جوان وجمیل عصر حضرت حجت(عج ) وبا خشنود ساختن قلب مقدس ایشان و گرفتن زکات جمال از چهره ملکوتی آن عزیز بر جمال وجلال روح خود می افزایند

                          نصاب حسن درحد کمال است     زکاتم ده که مسکین وفقیرم

و لذا هر سال که می گذرد جانشان جوانتر از قبل می گردد، دعا کنید که درپرتو ایمان ومعرفت وانس قرآنی وارادت واطاعت ومحبت مهدوی دلهایمان هر سال نوتر وجوانتر وبا طراوت تر از قبل گردد  انشا الله






تاریخ : سه شنبه 92/12/27 | 12:33 صبح | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.