سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

دیدار جناب پاپ و آیت الله العظمی  سیستانی در نجف اشرف وخانه ساده وبی تکلف بزرگترین مرجع شیعه نکات مبارک ودرس آموز وشوق انگیز بسیار برای جهان بشریت دارد که برخی از آنها عبارتند از:


1-دو رهبر دینی از دو مذهب مهم جهان امروز روبروی یکدیگر به گفتگوی صمیمی نشستند واین یعنی ادیان الهی از یک ریشه وبر یک پایه  اند و همزیستی وصلح وگفتگو گوهر ومایه این ادیان است. 


2-پاپ اعظم متواضعانه در کوچه های تنگ نجف برای رسیدن به خانه آیت الله سیستانی قدم زد و آیت الله نیز دستان پاپ را مهرورزانه فشرد تا جهان جلوه زیبایی از منش رهبران اخلاق را به تماشا بنشیند آن هم در جهانی که جاهلان و  مغرضان  از ادیان ابزار خشونت وستیز می خواهند بسازنند در ترساندن بشر از دین همدیگر  وبه تبع از یکدیگر ،اما این دو بزرگوار  بااین  سلوک سترگ وستودنی  بسیاری از توطئه های دین ستیزانه را خنثی نمودند.

‌ 

 3- آیت الله سیستانی بزرگ با این دیدار هم افتخاری برای شیعه وجهان اسلام رقم زد وهم امیدهای بسیار  در دل جویندگان حقایق اسلام وتشیع برانگیخت وهم  قدرت حقیقی ومعنوی اسلام اصیل ومکتب مبارک اهل بیت علیهم السلام  را به زیباترین شکل به رخ جهانیان کشید. 

 

4- این دیدار فتح بابی نو در اندیشه صلح واصلاح جهانی وزنده کردن فرهنگ انسانی  گفتگو به خصوص میان ادیان گشت  والگویی آموزنده وحجتی بلیغ  برای طالبان علم والهیات شد  که دین را از دید رحمانی واصیلش بشناسند وبشناسانند. 


5- البته باید درود فرستاد بر جان های شریف  مجاهدان و ارواح طیبه شهیدانی چون سردارسلیمانی وابومهدی المهندس  که با مجاهدت وخون خود امنیت چنین گفتگوهایی را در نجف اشرف کنار حرم بهترین بنده خدا و آموزگار علم وحلم وشرافت وانسانیت امیرمؤمنان ،فراهم نمودند.


ودرپایان، با آن که مدت زمان طولانی است که  در وبلاگ روبه آسمان   مطلبی ننوشته ام و این ایام  احوال مساعد چندانی نیز برای نوشتن ندارم اما نتوانستم با سکوت از کنار این رخداد مهم تاریخی بگذرم واین چند خط را قلمی نمودم. یاعلی






تاریخ : پنج شنبه 99/12/21 | 3:41 صبح | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.