سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی ها مان گشته بازی

بازی آن هم در فضای مجازی

شکست وپیروزی با طعم تصویر

شیرینی وتلخی از جنس تحقیر

لحظه های توپ وپا در داوری

عرصه های زندگی  بی داوری

 آن داوری هم در داوری

ولی در زندگی دریغ از یک داوری

توپ وتور ورنگ وتصویر

همان زر وزور وتزویر

همه خیره شیشه های تشکیک

دل ها پیچیده پیرایه های تردید

یادمان رفته رنج دین ومیهن

یادمان مانده ارنج تیم ژرمن

 






تاریخ : شنبه 89/4/5 | 9:37 عصر | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()



 

چه رازی است در این ولادت وشهادت که یکی در کعبه ودیگری در محراب یکی در ایام اعتکاف ودیگری شبهای احیا ست ؟


1- گویی زمین وزمان مقدس بر قداست وبندگی وموحدی علی گواهی می دهند


2-کعبه ومسجد خانه خداست یکی خانه عام ودیگری خانه خاص وعلی برگزیده ای برای عام وخاص است


3- علی عینیت کعبه ومسجد است وکعبه زنده که فرمود فی بیوت اذن الله ان ترفع فیه اسمه ...وبعد فرمود رجال لاتلهیهم ...مردان خدا همان خانه های خدا هستند #


4-ولادت علی چون عیسی با معجزه بود چرا که کعبه شکافته شد وعیسی کلمه خداست که فرمود وکلمته القاها الی مریم وروح منه ...##


وعلی نیز کلمه خداست که فرمود فتلقی آدم من ربه بکلمات(###) ومفسرین کلمات ربه رابه پنج تن آل عبا تفسیر کرده اند


5- همان طور که بسیاری در عیسی غلو کردند برخی در علی غلو نمودند وزمان ومکان فرود وعروج علی بر مقام بندگی علی تاکید دارد


#-26و27 سوره نور

##-171نساء

###-37 بقره






تاریخ : شنبه 89/4/5 | 11:51 صبح | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()

 

 

 

 

ءَنَا وَضَعْتُ بِکَلاکِلِ الْعَرَبِ، وَ کَسَرْتُ نَواجِمَ قُرُونِ رَبِیعَةَ وَ مُضَرَ، وَ قَدْ عَلِمْتُمْ مَوْضِعِی مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِالْقَرابَةِ الْقَرِیبَةِ، وَ الْمَنْزِلَةِ الْخَصِیصَةِ.




وَضَعَنِی فِی حِجْرِهِ وَ اءَنَا وَلَدٌ، یَضُمُّنِی إِلى صَدْرِهِ، وَ یَکْنُفُنِی فِی فِراشِهِ، وَ یُمِسُّنِی جَسَدَهُ، وَ یُشِمُّنِی عَرْفَهُ، وَ کانَ یَمْضَغُ الشَّیْءَ ثُمَّ یُلْقِمُنِیهِ.




وَ ما وَجَدَ لِی کَذْبَةً فِی قَوْلٍ، وَ لا خَطْلَةً فِی فِعْلٍ، وَ لَقَدْ قَرَنَ اللَّهُ بِهِ صَلّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ مِنْ لَدُنْ اءَنْ کانَ فَطِیما اءَعْظَمَ مَلَکٍ مِنْ مَلاَئِکَتِهِ، یَسْلُکُ بِهِ طَرِیقَ الْمَکارِمِ، وَ مَحاسِنَ اءَخْلاقِ الْعالَمِ، لَیْلَهُ وَ نَهارَهُ.




وَ لَقَدْ کُنْتُ اءَتَّبِعُهُ اتِّباعَ الْفَصِیلِ اءَثَرَ اءُمِّهِ، یَرْفَعُ لِی فِی کُلِّ یَوْمٍ مِنْ اءَخْلاقِهِ عَلَما، وَ یَأْمُرُنِی بِالاقْتِداءِ بِهِ.




وَ لَقَدْ کانَ یُجاوِرُ فِی کُلِّ سَنَةٍ بِحِراءَ، فَاءَراهُ وَ لا یَراهُ غَیْرِی ، وَ لَمْ یَجْمَعْ بَیْتٌ واحِدٌ یَوْمَئِذٍ فِی الْإ سْلامِ غَیْرَ رَسُولِ اللَّهِ صَلّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ خَدِیجَةَ وَ اءَنَا ثالِثُهُما، اءَرَى نُورَ الْوَحْیِ وَ الرِّسالَةِ، وَ اءَشُمُّ رِیحَ النُّبُوَّةِ.




وَ لَقَدْ سَمِعْتُ رَنَّةَ الشَّیْطانِ حِینَ نَزَلَ الْوَحْیُ عَلَیْهِ صَلّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، فَقُلْتُ یا رَسُولَ اللَّهِ مَا هَذِهِ الرَّنَّةُ؟ فَقالَ: (هذَا الشَّیْطانُ قَدْ اءَیسَ مِنْ عِبادَتِهِ، إِنَّکَ تَسْمَعُ ما اءَسْمَعُ، وَ تَرى ما اءَرى ، إِلا اءَنَّکَ لَسْتَ بِنَبِیِّ، وَ لکِنَّکَ لَوَزِیرٌ، وَ إِنَّکَ لَعَلى خَیْرٍ).




من در خردى پشت عرب را به خاک رسانیدم و شاخهاى ربیعه و مضر را شکستم و شما از منزلت من در نزد رسول الله آگاه هستید، هم از جهت خویشاوندى و هم از جهت حرمت خاصى که براى من مى شناخت .

 من خردسال بودم که مرا در کنار خود مى نشاند و بر سینه خود مى چسباند و در بستر خود مى خوابانید و تن من به تن او مى سایید و بوى خوش خود را به مشام من مى رسانید. گاه چیزى را مى جوید و در دهان من مى نهاد.

او هرگز نه دروغى را از من شنید و نه در رفتارم خطایى دید. از آن زمان که رسول الله (صلى الله علیه و آله ) از شیر باز گرفته شد، خداوند، بزرگترین ملک خود را شب و روز همنشین او ساخت تا او را به راه بزرگواریها و خصال و اخلاق نیکو برد

. من همواره ، چون بچه شترى که در پى مادر رود در پى او مى رفتم و او هر روز یکى از صفات پسندیده اش ‍ را بر من آشکار مى نمود و مرا مى فرمود که بدان اقتدا کنم . هر سال در غار حراء، زمانى چند خلوت مى گزید.

 من او را مى دیدم و جز من کسى نمى دید. روزگارى جز خانه اى که رسول الله (ص ) و خدیجه و من در آن مى زیستیم ، اسلام را دیگر خانه اى نبود. نور وحى و رسالت را به چشم مى دیدم و بوى نبوت را مى شنیدم .

 هنگامى که وحى نازل مى شد صداى ناله شیطان را مى شنیدم . مى پرسیدم یا رسول الله ، این صداى چیست مى گفت که صداى شیطان است ، از اینکه او را بپرستند، نومید شده است .تو هم مى شنوى ، هر چه من مى شنوم و مى بینى آنچه من مى بینم ، جز آنکه تو پیامبر نیستى ولى تو وزیر منى ، تو به راه خیر مى روى .

 

نهج البلاغه خطبه 234











تاریخ : جمعه 89/4/4 | 6:54 عصر | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()

                                                           جمعه های بی حضور

                         مانده درحسرت ظهور

                                                         دیده های درانتظار

                                                      خیره درافق های نزار

                                                     لحظه های بی حس معنای هبوط

                                                    گم گشته درهای مملو سقوط

 






تاریخ : جمعه 89/4/4 | 9:21 صبح | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()

            ازعلی گفتن دلی دلیروعقلی عقیل

            می خواهد وسر علی در هر سری

           نمی گنجد ورازعلی سینه ای آسمانی

           می خواهد وبرای چون منی تنها اعتراف

           به عجز وابراز اشتیاق وارادت اذن ورود

           به ساحت قدسی علی است ودر این حضور التماس قطره ای از دریای اخلاص    

          وعلم وایمان وعرفان  ومروت علی در زمانه مرگ مروت وفتوت دعای قنوت

            نماز حاجتمان است  

    

                                                             یا علی رسم ریا سوزی

                                                             شیوه شهر آشوبی

                                                             جوهر مرد آیینی

                                                             عشرت شب خیزی

                                                             راز سکوت یک دلیر

                                                               سر صبر بی نظیر

                                                               به چشم خسته ام نما

                                                            این دل بسته ام بده شفا

                         






تاریخ : پنج شنبه 89/4/3 | 11:13 عصر | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.