وبلاگ :
رو به آسمان
يادداشت :
نقد حال
نظرات :
0
خصوصي ،
10
عمومي
نام:
ايميل:
سايت:
مشخصات شما ذخيره شود.
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
اين پيام به صورت
خصوصي
ارسال شود.
+
مخالف تعصب!!
باسلام
مطلب شما و نظرات آنرا خواندم.
درباره پاسخ شما به نظر آخر، نکته اي به نظرم ميرسد:
در اينکه اقاي هاشمي پايشان در فتنه لغزيد و با کلام يا با سکوت، به آن دامن زدند هيچ ترديدي وجود ندارد (به سخنان و درددلها و عتابهاي رهبر فرزانه در سالهاي 88 و 89 مراجعه کنيد ) اميرالمؤمنين (ع) در پاسخ به کسي که به انحراف و فتنه گري طلحه و زبير شک کرده بود ـ چون آنها هم از بزرگان صحابه و شايد در ذهن مردم، همرديف علي(ع) بودند ـ فرمودند:
«ان الحق و الباطل لايعرفان بأقدار الرجال؛ اعرف الحق تعرف اهله»
بزرگي و شأن و منزلت افراد، معيار حق و باطل نيست بلکه، حق و باطل است که معيار شناخت افراد است و بايد براساس آن، شأن و منزلت واقعي آنان را دانست.
در اين معنا، سخنان فراوان و تعيين کننده اي از امام راحل(ره) بويژه در بحث آقاي منتظري و همچنين مطالب فراواني از رهبر معظم(دام ظله) بخصوص در فتنه 88، فتنه 78، با عنوان ريزشها و رويشها و امثال آن وجود دارد که مراجعه به آنها براي کسي که ادعا دارد رهبر معظم، مشعل هدايت را بدست دارند و ديگران بايد خود را با ايشان تطبيق دهند خالي از ثمره نخواهد بود انشاءالله.
حالا بااين اوصاف اگر کسي آقاي منتظري يا آقاي ميرحسين يا کروبي و حامي صددرصدي آنها را فتنه گر بداند، به نظر شما کم آورده و خود را در زمره تکفيري ها قرار داده است؟؟
پاسخ
سلام عليكم قياس هاي تاريخي فقر استدلال را مي رساند وبزرگترين عيبش اين است كه هركس به دلخواه خودمي تواند فرديا افرادي را با شخصيت هاي تاريخي قياس كند يكي الف را فرضا طلحه مي داند ديگري ب را وقس علي هذا واين قياسات تاريخي البته ريشه در تفكرات ماركسيستي دارد كه به تكرار تاريخ اعتقاد را سخ داشتند بهرحال اين مشابه سازي ها فقط براي اغفال خامان واقناع بي اطلاعان مفيد است وبس ،بحث فتنه 88 مجال وسيعي مي طلبد وداوري منصفانه وعادلانه ونه شعاري ويك جانبه دراين باب به اين راحتي ها نيست ،واما سخن تكفير ربطي به آنچه جناب عالي برداشت كرده ايد نداشت بلكه درباره حكم به فسق وفجور جوانان شركت كننده درنماز بود موفق باشيد