سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دواتفاق مهم در ایام فوت هوگو چاوز رخ داد که هر کدام از جهات مختلف قابل تامل ودقت وعبرت گیری بود اول پیام رییس جمهورخطاب به چاوز که اورا تا  حد یاران امام زمان و مسیح بالا برد وحکم قطعی به رجعتش داد .

 ودوم شیوه تسلی رییس جمهور به مادر چاوز که شاید  ناخواسته توأم با تماس با نامحرم ونادیده گرفتن حکم مسلم حرمت تماس با نامحرم شد و واکنش های مختلفی به این دو عمل از جانب علماء واصحاب رسانه نشان داده شد .

و غالبا تند یا ملایم این دو عمل را غیر قابل دفاع دانستند اما پارسی بلاگ همچنان اصرار دارد مطالبی را که به تطهیر  این اعمال  می پردازد را متشر کند کاربه جایی رسیده که احتمال در رکاب امام زمان بودن شخصی چون چاوز معقول نمایانده می شود وتماس با نامحرم هم کاملا توجیه می شود دراین باره چند نکته قابل ذکر وتامل است .

1- براستی اگر همین اعمال از افراد وشخصیت های دیگر فرضا سران اصلاح طلب سر می زد  برخی نویسندگان ودبیران پارسی بلاگ به هر وسیله ای متوسل می شدند تا آن اعمال را تطهیر کنند ؟یا این که چندین نوشته در تشویق به کفن پوشی نوشته می شد وفریاد وااسلامای آقایان بلند می شد ؟انصاف خود آقایان را قاضی قرار می دهم که پاسخ دهند .

2-متاسفانه برخی از این توجیه گری های ناشیانه واز سر تعصب افراد نشان می دهد یا این افراد اطلاع درستی از مفاهیم ومعارف دینی ندارند که درآن صورت باید برحال فرهنگ وشناخت جامعه گریست .

که نویسندگان واهل فرهنگش این قدر بی اطلاع هستند  ویا این که برای اغراض سیاسی چشم بر خبط وخطاهای مسلم می بندند که درآن صورت نیز بر وضعیت غیرت وحمیت دینی، باید تاسف خورد غیرتی که درپای تعصب رنگ می بازد .

3- متاسفانه درکشور ما  عده ای به شدت  تحت تاثیر ومنفعل دربرابرجریانات متداول ومشهور در  جهان کنونی هستند جهانی که در آن دو جریان سرمایه داری وجریان باقیمانده از کمونیسم ظهور وبروز دارند وهردو هم ریشه در غرب  ودر انسان محوری فارغ از خدای دنیای  غرب دارند 

 آنان که بر آزادی تکیه می کنند تحت تاثیر افکار سرمایه داری هستند و  از ظلم واستکبار وفرعونیت وغفلت فروزی آنان وافکار شان غافلند وآ ارا توجیه می کنند وآنها که دم از عدالت می زنند متاثراز انقلابیون حزب کمونیسم بوده و بی دینی ولاابالی گری مدعیان انقلاب درجهان را توجیه می کنند .

چاوز گرچه یک مبارز علیه امریکا بود اما او متعلق به جبهه کمونیست بود جبهه ای که اساسا خدا را قبول ندارد شاید گفته شود اواز امام زمان حرف زده، خیلی ها از اعتقادات دینی حرف می زنند

 مگر این دلیل ایمان واقعی به آن است طالبانی هم که هر روز جنایتی در پاکستان و بحرین وسوریه مرتکب می شود دم از اسلام وپیامبر(ص)  می زند آیا دلیل بر مومن ومعتقد بودن آنهاست ؟همین چاوز رهبر لیبی را شهید خواند وهمین می رساند.

 او حتی  تصوردرستی از مفاهیم دینی ماندارد تا چه رسد به اعتقاد به این ها کسی که امثال قذافی دیکتاتور خونریز را شهید می خواند نشان می دهد که نحوه نگاه او به افراد و معارف چگونه است .

البته چاوز وحکومتش یک متحد استراتژیک برای ما بود اما این دلیل نمی شود که اعتقادات دینی را به پای او بریزیم وهر رطب ویابسی درباره اش بگوییم .

مسأله تماس با نامحرم هم یک خطا وگناه وحرام مسلم وغیر قابل توجیه است و می شد واکنش مناسب نشان داد و منفعلانه تسلیم جو قرار نگرفت وقطعا فردی که چنین خبطی را مرتکب شده باید پاسخگو باشد.

 وهمان طور که تهمت زدن به دیگران بد وحرام وجرم است، لوس کردن حدود الهی و توجیه عمل افرادی که حریم های الهی را نادیده می گیرند به هربهانه ودلیل که می خواهد باشد نیز خود طرفداری از منکر و غیر قابل قبول است .






تاریخ : یکشنبه 91/12/20 | 2:27 صبح | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.