سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درادامه بحث مخالفت امام با تحجر ومتجران توجه یک نکته در تاریخ این تقابل بسیار درس آموز است وان این که حضرت امام بعداز انقلاب در برخی بیانات خود به فریب جدید متحجران اشاره می کند وآن لباس عوض کردن این گروه وژست انقلابی گرفتن آنهاست.

 امام عزیز وبصیر که به درستی ماهیت عافیت طلبان دوره جهاد را می شناخت وقتی این ها درظاهر انقلابی شدند فریب این ظاهر سازی ها رانخورد وفرمود:

(طلاب جوان باید بدانند که پرونده  تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدس‏مآبى و دین فروشى عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده اند )*

 نکته دیگری که در حکمت سیاسی امام درباره متحجران به آن اشاره رفته این که بعداز انقلاب متحجران با زبان خیرخواهی وانقلابی گری سابقون ومجاهدان اصیل رامورد تمهت وتهتک وافتراء قرار می دهند.

( دسته‏اى دیگر از روحانى نماهایى که قبل از انقلاب دین را از سیاست جدا مى‏دانستند و سر به آستانه دربار مى‏ساییدند، یکمرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفى که براى اسلام آن همه زجر و آوارگى و زندان و تبعید کشیدند تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند)*

متحجران که غالبا در پشت شعار مهدویت سنگر گرفته بودند وبه نام حضرت حجت مردم را فریب می دادند یک روز به نام انتظار با انقلاب ومبارزه مخالفت می کردند وروزی که بعداز مجاهدت مجاهدان ومردم نظام مستقرشد عافیت طلبان فرصت طلب این بار با رنگ ولعاب انقلابی به عرصه آمدند ومدعی انقلابیون شدند .

(دیروز «حجتیه‏اى»ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه  مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانى نیمه  شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابیتر از انقلابیون شده‏اند! )*

این بیانات مربوط به زمان حضور امام است ووقتی درآن زمان متحجران وعافیت طلبان این گونه زبان باز کرده ومدعی شده اند قطعا این وضعیت امروز در نبود آن عزیز شدیدتر وغلیظ تر است وتجربه سالهای اخیر هم نشان می دهد که متحجران با ظاهرسازی وشعار انقلابی گری قدرت واقتدار گرفته اند.

 ومتاسفانه توانسته اند یاران اصیل امام را به انزوا بکشانند ونسل جوان باید با تکیه بر بیانات ورهنمودهای حیاتی امام وتاریخ وتجربه ها اولا فریب متظاهران را نخورند وثانیا اجازه ندهند راه امام به دست متحجران دچار انحراف شود .

* صحیفه امام خمینی ج 21ص 273






تاریخ : سه شنبه 92/3/14 | 10:46 صبح | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.