سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دراین سالهای سخت سیاست بیشتر از همیشه دلمان برای امام  ودهه شصت تنگ شده است برای آن شناخت دقیقی که او از افراد داشت برای آن عرفانی که زهد ریاکارانه را براحتی از ایمان خالصانه جدا می کرد .

برای آن شجاعت وجسارت بی مثالی که در برابرمتحجران وتقدس مابان داشت برای منزلتی که  یاران مخلص و وفادار و سابقون انقلاب درنظرش داشتند  برای نگاه وسیع وبلندی که به عدالت داشت برای لحظه لحظه دهه شصت که لبریز از یاد و نام امام است دلمان تنگ شده است .

گرچه تازه به دوران رسیده ها ایام حاکمیت امام برقلبها را خواستند از خاطره ها بزدایند و در دل جوانان تخم تردید و تلخی نسبت به آن دوران بپاشند اما ذائقه تاریخی ملت از دوره امام مملو از شیرینی  وشکوه است .

دهه ای که در هیمنه و هیبت حضور امام بی ریشه ها ،زندان ندیده ها وطعم مبارزه وجهاد نچشیده ها میدانی برای عرض اندام نداشتند در زمانه ای که اخلاق وادب وعرفان امام تکثر و توسعه ملی وکشوری یافته بود و عطر ایمان و اخلاص در کوچه کوچه شهر استشمام می شد.

 در زمانه ای که برای قدرت یافتن کسی جرات نداشت با حیثیت دیگران بازی کند ، دوره ای که به باطن وحقیت وگوهر دین بیش از ظاهر وزینت آن توجه می شد و بازارنقش بازان و ریاکاران کساد بود در فرهنگ فرهیختگان ارج و قرب داشتند  و مقدسان نمایان  مدعی اتصال به غیب درسیطره  نگاه حکیمانه امام نای ابراز اندام نداشتند .

 دهه ای که به ظاهر زندگی ها ساده بود اما دلها دراتصال به دریای ایمان امام استغنا یی استثنایی داشت دهه ای که ارزشها تک بعدی وبلکه وارونه تفسیر نمی شد وعدالت در کنار کرامت واخلاق  معنی می یافت وکسی مقام ومرتبتی  مییافت که برای عدالت زجر وزندان کشیده است وطلسم ادعا وادا کارایی نداشت .

 زمانه ای که خون وشهادت و نبرد و جراحت نشان شجاعت بود نه پرده دری وحق کشی و چنگ بر چهره صالحان کشیدن  زمانه ای که خط مقدم و خمپاره وگلوله وسرب داغ غرور آفرین بود نه تهتک و تهمت و دروغ و دورویی  در زمانه ای که در پرتونور عالمتاب عرفان امام ورد و سحر وجادو و جنبل متقلبان رسوا و باطل و ابتر بود .

با لاخره  دهه امام دهه ای بود که  هر کسی و هرچیزی در جای خود بود کوتوله ها در مناصب بزرگ نبودند و متوهمان میدان دار عرصه نبودند در فرهنگ ،هنر اصیل ارزش داشت و جایی برای ابتذال و لودگی نبود در سیاست سابقه و مجاهدت و حکمت و تدبیر ارزش داشت و فرصتی برای فرصت طلبان نبود و نسیمی دلنشین ازمعنای دقیق عدالت که طبق  فرموده امام علی (ع) (درجای خود قرار داشتن هر چیز است)  در کشور جاری وساری بود  .

یادش به خیر

 

 

 

 








تاریخ : دوشنبه 91/5/16 | 1:0 صبح | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.