• وبلاگ : رو به آسمان
  • يادداشت : نقد حال
  • نظرات : 0 خصوصي ، 10 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محالف تعصب!! 
    جواب شما را خواندم.
    واقعا غير از تأسف از اينهمه حرف نادرست به ظاهر اسلامي چيزي نمي توان گفت.
    اگر کمترين آشنايي با قرآن، تفسير و روايات داشتيد اين حرف را نمي زديد زيرا در قرآن و روايات، در بسياري از موارد قياسهاي تاريخي صورت گرفته است.
    آيا از نظر شما، خداي متعال و پيامبر و اهل بيت(ع)، دچار فقر استدلال بوده يا متأثر از تفکرات مارکسيستي و يا براي اغفال بي اطلاعان اين کار را کرده اند؟
    شايد بگوييد کلام خدا و معصومين، استثناست. گرچه اين حرف درست نيست اما بسيار خوب، از بزرگان غير معصوم هم اين مضمون بطور مکرر و فراوان وجود دارد.
    امام بزرگوار(ره) درباره حادثه 7تير فرمودند(به اين مضمون): «در اين حادثه، ملت شهدايي به عدد شهداي کربلا از دست داد» يعني از قياس تاريخي استفاده کردند. همچنين در پيام تاريخي به آقاي منتظري، وصيت نامه و موارد فراوان ديگر.
    در سخنان رهبر معظم هم به وفور، اين مطلب را ميتوان مشاهده کرد(به ويژه سخنراني ايشان در خرداد 75 درباره نقش خواص در حادثه کربلا که ابهامي براي افراد غير متعصب باقي نمي گذارد) .مراجعه اي به سخنان ايشان در قضاياي فتنه بنماييد. ايشان، قضيه فتنه و شکي را که براي بسياري امثال شما پيش آمده، مانند جنگ صفين دانسته و نقش عمار را در زدودن اين شکوک تبيين نمودند. همچنين در تبيين انحراف بعضي از خواص، مثال طلحه و زبير را زدند (سخنراني مرقد مطهر امام راحل(ره)، سال 89) که علي مطهري(بزرگ امثال شما)به اين شبيه سازيها که در سطح جامعه انجام ميشود اعتراض کرد اما بعد مجبور شد بگويد منظورم مقام معظم رهبري نيست!!!
    خب آيا امام عزيز و جانشين خلف ايشان هم دچار فقر استدلال و غرق در تفکرات مارکسيستي بودند و براي اقناع بي اطلاعان اين کار را کرده اند؟
    بله بازهم اين حرف مضحک را شايد تکرار کنيد که«مايه گذاشتن و هزينه کردن از امام و رهبري، نشانه ضعف استدلال است»
    پناه مي بريم به خدا از «خطوات شيطان» که از همين راهها، خيليها را از جرگه ايمان و انقلاب خارج کرده است.
    درباره تکرار تاريخ هم بحث مفصلي وجود دارد که مجال آن نيست.
    پاسخ

    شماظاهرا قياس رابا تشبيه وتمثيل اشتباه گرفته ايد كسي مخالف تشبيه وتمثيل نيست آنچه كه از كلام امام ورهبري برداشت مي شود تشبيه وتمثيل است نه قياس ،قياس يعني تعيين مصداق وجريان دادن حكمي تاريخي عينا در موضوعي مربوط به امروز درباره افراد ،موفق باشيد