سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روز غدیر به نوعی تکرار بعثت پیامبر اکرم (ص) است وشباهت واین همانی مبعث وغدیر بسیار است در بعثت محمد عزیز از جانب خداوند با نزول جبرییل امین به مقام شامخ رسالت ونبوت برگزیده شد ودر غدیر علی حکیم از طرف خداوند متعال با آمدن فرشته وحی به امامت وولایت انتخاب شد در بعثت با برگزیده شدن پیامبر مقام انسانیت ارتقا یافت ومنزلتی نو بر بشر اهدا شد وبرکات بسیار بر عالم بارید که فرمود (انا ارسلنا ک رحمه للعالمین).

ودر غدیر این رشد وترقی معنوی به او ج رسید وانسانیت با امامت پیوند خورد مقامی که کمال نبوت است چرا که ابراهیم رسول و نبی بعد از گذر از مراحل مختلف وازمایشات سخت به این درجه رسید وخطاب (وجعلناک للناس اماما را) دریافت نمود لذا با این بیان روشن می شود سر این آیه شریفه که فرمود: اگر این پیام را نرسانی رسالت خود را ابلاغ نکرده ای (ان لم تفعل فما بلغت رسالته ) که گویا عصاره رسالت پیامبر رساندن انسانیت به مقام ولایت وامامت است .

یعنی همه تلاش ها ومجاهدات پیامبر اکرم برای این است که انسان به درجه امامت وبلکه ولایت  برسد وعلی عزیز آن اولین وکامل ترین انسانی است که همه آثار وبرکات رسالت وتعالیم پیامبر اکرم (ص) را داراست واین مقام را احراز کرد ه است وبه تعبیر استاد جوادی آملی اولین کسی است که باب ولایت الهی را گشود واین آغاز راه بود نه آخر راه .

پیام مهم غدیر برای مومنان این است که بکوشید در پرتو تعالیم قرآنوتمسک به ولایت امیرمومنان  به مقام شامخ ولایت الهی  برسید وگرچه ولایت کامل وتام اختصاص به مولا علی وفرزندانش دارد اما اصل ولایت راهی است که  به روی همه مومنان راستین باز است وهر کس در حد خود می تواند از آن بهرمند شود.

ولی صد حیف که جهالت وتعصب وحسادت حاکم برمردم  زمان امیر مومنان اجازه نداد که آنان این حقیقت زلال وهمگانی واین برکت بی بدیل را دریابند اگر اهل زمان پیامبر این راز قرانی را درمی یافتند که اگر علی امام و ولی باشد به نوعی همه در پرتو وشعاع ولایت الهی قرار می گیرند و وعلی واسطه وساقی این فیض است شاید به نوع دیگر با امام علی معامله می کردند.

لذا تا ظهور حضرت حجت بشریت باید در انتظار تجلی همگانی وجهانی وبشری امامت ووولایت بماند که فرمود در زمان ظهور همه مستضعفان برخوردار از فیض امامت می شوند

(ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم وارثین)

 






تاریخ : شنبه 91/8/13 | 3:50 عصر | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.