سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکلات بودجه امریکا واختلافات مربوط به تصویب آن اولین خبر سیمای جمهوری اسلامی قرار می گیرد وباآب وتاب فراوان به آن پرداخته می شود اما اگر در کشور خودمان ارائه بودجه به مجلس روزها وبلکه ماهها به تاخیر بیفتد هیچ خبر وتحلیل وگزارش نمی بینیم ونمی شنویم .

کوچکترین مشکل مالی در کشورهای اروپایی وامریکا درصدر اخبار قرار می گیرد ولی دریغ ازپرداختن با مسئولیت به مشکلات اقتصادی داخل کشور البته توجیهی که معمولا می شود این است که اولا رسانه های بیگانه دائما علیه ما تبلیغ می کنند .

ونقطه ضعف ها بزرگ می کنند ودروغ می گویند وچه وچه ما هم در مقابل نقاط ضعف آنها را نشان می دهیم ثانیا پرداختن به مشکلات باعث تضعیف روحیه عمومی وایجاد اختلاف است اما در جواب می گوییم .

 اولا همین عکس العملی که می خواهد طابق النعل به نعل از دشمن در شیوه تبلیغ تبعیت کند خود گرفتارشدن در روش دشمن است تبعیت از دشمن فقط در محتوا نیست بلکه گاهی ما درفرم گرفتار می شویم واین همان تایید منطق دشمن است .

در دوره ای که معاویه جنگ روانی وسیع علیه حضرت به راه انداخته بود ودروغ پراکنی وشایعه سازی می کرد حضرت از روش صادقانه خود لحظه ای دست برنداشت ودر جواب کسانی که می گفتند علی سیاست نمی داند .

فرمود : وَ اللَّهِ مَا مُعَاوِیَةُ بِأَدْهَى مِنِّی وَ لَکِنَّهُ یَغْدِرُ وَ یَفْجُرُ وَ لَوْ لَا کَرَاهِیَةُ الْغَدْرِ لَکُنْتُ مِنْ أَدْهَى النَّاسِ وَ لَکِنْ کُلُّ غُدَرَةٍ فُجَرَةٌ وَ کُلُّ فُجَرَةٍ کُفَرَةٌ وَ لِکُلِّ غَادِرٍ لِوَاءٌ یُعْرَفُ بِهِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ اللَّهِ مَا أُسْتَغْفَلُ بِالْمَکِیدَةِ وَ لَا أُسْتَغْمَزُ بِالشَّدِیدَة

( سوگند به خدا، معاویه از من سیاستمدارتر نیست، امّا معاویه حیله‏گر و جنایتکار است، اگر نیرنگ ناپسند نبود من زیرک‏ترین افراد بودم، ولى هر نیرنگى گناه، و هر گناهى نوعى کفر و انکار است، روز رستاخیز در دست هر حیله‏گرى پرچمى است

که با آن شناخته مى‏شود. به خدا سوگند، من با فریب کارى غافلگیر نمى‏شوم، و با سخت‏گیرى ناتوان نخواهم شد.)(خطبه 200نهج البلاغه ترجمه دشتی )

اتفاقا در مقابله بین اهل بیت ودشمنانشان همواره مهم ترین هدف دشمنان قبل از آنکه پیروزی ظاهری باشد همراه کردن اهل بیت در روش ها وشیوه مقابله بود وتفاوت مهم اهل بیت با دیگران درهمین بود که هیچگاه درروش هم از منطق دشمنان پیروی نکردند.

 وهمین بزرگترین رنج وکینه دشمن را از ایشان به همراه می آورد بنابراین بنا نیست ما روشهای تبلیغی خودرا از دشمن بگیریم فریب دادن روش دشمنان است ونشان دادن زیباها فقط وغفلت از دردها ونارسایی های درونی نوعی فریب است.

 از طرفی تمام توجه را به بیرون معطوف ساختن یعنی غفلت از درون وخود واین عین خواسته دشمن است این همه بی قانونی ورویه های خلاف عرف وعقل در مدیریت اتفاق می افتد وسیماهمچنان سر دربرف خوش خیالی برده است .

وزیری به خاطر حق گویی وانتقاد از سیاست های غلط ارزی که باعث شده به جای تخصیص ارز به اقلام مورد نیاز دارویی به لوازم لوکس ومیوه هاوبه تعبیر وزیر به واردکردن زین اسب اختصاص یابد، برکنار می شود

وسیمایی که کوچکترین مشکلات ومسائل ریز ودرشت اخلاقی وبی تدبری را در آن سوی جهان می بیند از  کنار چنین بی مدیریتی ها به راحتی وبا غمض عین می گذرد وهمچنان روش غفلت از خویشتن را درپیش می گیرد

وغفلت یعنی انکار مشکل یعنی نرفتن به دنبال درمان وعلاج ویعنی متراکم ساختن مشکلات وایجاد بحران برای کشور واین همان آرزوی دیرین دشمن است .وبیان مشکلات نه تنها روحیه هارا تضعیف نمی کند که اعتماد مردم را به سیمای مسئول بیشتر می سازد

 واعتماد به سیما یعنی اخبار وتحلیل ها را در ماهواره وشبکه های بیگانه جستجونکردن ،یعنی نیاز به دانستن حقایق را از طریق درست اشباع کردن یعنی حفظ وافزایش مخاطب وهمین به دنبال خود  اعتماد به نظام را بیشتر خواهد نمود .

وشیوه درست بیان نارسایی ها نه تنها اختلاف انگیز نیست بلکه ذهن ها ونیروها را معطوف به حل مشکلات می کند ومسئولان را واداربه قانون گرایی وپاسخ گویی می نماید






تاریخ : دوشنبه 91/10/11 | 2:48 عصر | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.