سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوار تاکسی که شدم رادیو ماشین روشن بود و مسابقه فوتبال ورزشگاه آزادی را مستقیم گزارش می کرد در وسط دو نیمه یکی از کارشناسان برنامه با گلایه از وضعیت بی رمق بازی گفت قیمت مالی افراد حاضر در دوتیم  حدود صد میلیارد تومان است.

 واظهار تاسف می کرد که این همه هزینه می شود ومردم هم لذتی از فوتبال نمی برند به این اضافه کنید این خبر را که حدود چهار هزار نفر دیشب دراین فصل سرد در استادیوم خوابیدند

براستی اتلاف این همه ثروت ملی ونیروی جوانی چرا؟ چرا ما ازغرب فقط عوام ز دگی و عوام فریبی مدرن آن را یاد گرفته ایم ؟،فوتبال در عصر جدید ابزار سرگرم کردن عوام برای غفلت مدام است.

 غفلت از خویش غفلت از سرمایه های معنوی وانسانی والهی ، غفلت از درد ها وآلام انسان های پیرامون ،غفلت از ظلمهای مستکبران

وسرمایه سالاران  حریص جهانی با سرگرم کردن خلایق به برنده شدن خیالی شور و هیجان مردم را از  جهت اصلی خود که تلاش انسانی و برنده شدن واقعی است به سمت خیالات وموهومات می کشا نند و برای جا ماندن وغافل شدن از مسابقه  حقیقی که مسابقه در  خیرات و فضایل وحسنات است اورا درگیر مسابقه کاذب و متوهمانه می کنند .

از طرف دیگر غرب که گرفتار غروب خورشید معنویت وانسانیت است مجبور است که جامعه سرد وبی روح خودرا با هیجانات کاذب سر پا نگه دارد اما ما چرا؟ما که مترقی ترین مکتب الهی ومعنوی را داریم .

وانسان های بسیاری با فطرت های پاک چرا خودرا درگیر این بازی زیان بار کرد ه ایم؟ وتازه غرب بعد از آن که سال های سال برای اقتصاد وتولید ورشد خود سرمایه گذاری کرد وبه رشد مطلوب رسید برای سرگرم کردن مردم خود روبه بازی آورد.

 ما که هنوز وارد کننده کلان ومصرف کننده فعال هستیم ما که کارهای زیربنایی واولیه اقتصاد ورشد را انجام نداده ایم  ما که هنوز  خیل عظیم بیکار داریم چرا جوان خودرا به بازی گرفته ایم ؟

اگر مدیریت وبرنامه درستی در کشور بود با تدبیر باید این خیل هیجان واحساس وشور جوانی را به سمت فعالیت ورقابت سازنده به سوی تولید وکار وپیشرفت مادی ومعنوی می برد ولی افسوس که اورا سرگرم وگرفتار بازی رنگ ها کرده ایم .

وجالب است که جوانانی  را که شاید کل سرمایه خانواده اشان به اندازه قرارداد یک فصل یک بازیکن نباشد برای احساس ورزیدن وجوش آوردن وحسرت خوردن برای فلان حرکت آن فوتبالیست میلیاردی از اقصی نقاط کشور به تهران می کشانیم.

 آیا این از عجایب وفجایع روزگار نیست؟ جوانی که چه بسا در پرداخت هزینه دانشگاه یا دبیرستانش مشکل دارد  آن وقت ساعت ها وقت وجوانی واحساس خودرا در پای فلان بازیکن میلیاردی می ریزد وبرایش حسرت می خورد که چرا گل نزد؟ چرا گل را نگرفت ؟

آیا وقت آن نرسیده که به این بازی ها پایان دهیم.






تاریخ : جمعه 91/11/6 | 7:23 عصر | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.