سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در این وبلاگ بارها درباره  درایت و سیاست وحکمت آیت الله هاشمی مطلب نوشته شده است واز کسانی که نسبت به تخریب ایشان همت وشاید ماموریت دارند انتقاد شده است ودلائل خود رانیز آورد ه ایم

 سخنرانی ذیل که درسال 1348توسط  آقای هاشمی ایراد شده گواه دیگری بر عمق اندیشه وسیاست دینی ایشان وهمین طور شناختن مخالفان امروز ایشان که مبتکر مکتب ایرانی هستند می باشد دراین سخنرانی افشاگری علیه پهلوی دوم است اما مشابهت های رفتاری بین تیلیغات شاه وجریان انحرافی به واقعیات مهمی اشاره دارد که امیدوارم مایه بصیرت همه ما گردد.

خدعه اسلام ایرانی  

 خدعه اسلام ایرانی یکی از این طرحهاست ، اگر نتوانند اسلام را به ایران وارداتی القاء کنند از مسیر دیگری وارد می شوند و آنهم معرفی ایران به عنوان ناجی اسلام با اسلام ایرانی است و  چه شرایطی بهتر از این برای اسرائیلی ها که کسی با ظاهر مقدس نمایی و شعار مقدسات بیاید و بعد با تبلیغ کوروش کبیر علم اسلام ایرانی را بالا ببرد و از همین مسیر زمینه تفرقه مسلمانان را فراهم کند و با شعارهای تند باعث دشمنی ایران و کشورهای عربی شود چرا که اگر ایران و اعراب زیر چتر اسلام وحدت پیدا کنند ، قطعا منافع اسرائیل به خطر خواهد افتاد.

* ممکن است سوال کنید این‌ها افراد چه کسانی هستند قطعا و بدون شک باید بگویم این‌ها دست‌های استعمار در راستای منافع اسرائیل هستند.

*دین اسلام مرز جغرافیایی مشخصی ندارد. کشورهای مسلمین شامل وطن تمام مسلمانان جهان است. اسراییل دو میلیون نفر بیشتر نیست. الان برای گرفتن و تصرف سرزمین مسلمانان مشغول جنگ است. این کشورها به منزله سرزمین همه مسلمانان است.

* منشا اظهارات من مطالعه بیست جلد کتاب تاریخی است مهم ترین جریانات انحرافی با لباس مقدسات جلو آمده اند مثلا در صدر اسلام شخصی به نام کعب‌الاحبار یهودی که در ظاهر و زمان حکومت عمر ، مسلمان شده بود، کلیه خرافات تورات را به اضافه آنچه که در مغز خودش بود به وسیله ابوهریره به نام روایات و احادیث در جامعه مسلمان آن روز نشر داد. ابن عباس و عبدالله سلام از جاعلین روایات ساختگی بودند. منظورم این است که وقتی به دقت به تاریخ بنگریم، می‌بینیم انگشت یهودیان در این کارها دخیل بوده و توسط اشخاصی که نام بردم و به ظاهر مسلمانی خود را نشان می‌دادند، نشر خرافات و انحرافات را در کانون اسلامی تزریق می‌کردند.

* ناصرالدین شاه در تکیه دولت عزاداری برقرار می‌کند، ملکه‌های دربار در مجلس عزا شرکت می‌کنند، برای اغفال مردم روضه سیدالشهداء راه می‌اندازند در همان زمان نفت را به خارجیان می‌دهد، امتیاز معادن را می‌دهد، دریا را می‌دهد، جنگل‌های طبیعی را می‌دهد تا امروز که نفت را می‌برند.

*ما هر کجا که برویم انحراف می‌بینیم. مثلاً انسان از تهران به قم می‌رود برای زیارت، قم که چیزی ندارد، شهری است مذهبی. فقط در قم حوزه علمیه است که الحق خیلی خوب پیشرفت نموده، ولی همان دستهای استعمار نخواهند گذارد جلو برود و پیشرفت حوزه علمیه را از بین خواهند برد.

منبع : کارنامه و خاطرات هاشمی‌رفسنجانی (دوران مبارزه)

گزارش شماره 1378/ه.ش مورخ 1347/10/27 و 1318/ ه.ش مورخ 1349/11/20 ساواک

 ناشر: نشر معارف انقلاب-1386






تاریخ : جمعه 91/6/31 | 5:12 عصر | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()

سلام برتوای حجت خدا درزمین

سلام برتوای دیده خدا میان خلق

سلام برتو ای نور هدایتگر خدا

سلام برتوای پاک پروریده

سلام برتو ای سفینه نجات

سلام برتوای چشمه حیات

ای مولای من ای صاحب زمان

روز جمعه روز فرج توست

روز گشایش بر مومنان و مرگ کافران

ای مولایم و من مهمان توام در این روز

و تو ای آقایم بزرگواری

و فرزند بزرگوار و مهمان نواز

پس مهمانت را بنواز و ماوایم ده

درود خدا بر تو و خاندان پاکت

ترجمه فراز ی از زیارت امام زمان علیه السلام در روز جمعه        

 

 






تاریخ : جمعه 91/6/31 | 1:18 عصر | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()

 

درهفته دفاع مقدس هستیم هفته ای که بهانه ای دست می دهد تا به سالهای پرخاطره و خطر دفاع جانانه ملت مسلمان ایران بیاندیشیم و روزهای خون و آتش و عشق و شکوه و صفا و سادگی و یکدلی به یاد آوریم  روزهایی که به ظاهر سخت و پرمخاطره بود ،اما یک خلوص و پاکی و همدلی بی نظیر درجای جای ایران اسلامی حاکم بود.

ایامی که به جای مدرک و مسند و مقام ،درک و درد و قیام ارزش داشت سالهایی که زندان دیده ها و زجر کشیده ها و مردان خط مقدم حرمت وقداست داشتند روزهایی که رنگها و و نقشها  وادا ها و ادعاها  خریداری نداشت  فقط یک رنگ گواهی خلوص بود آن هم رنگ سرخ خون بود . 

سالهایی که سرداران سرمست عشق خدا از مصاحبه و دوربین وچهره شدن می گریختند مبادا خلوص بلورین دل ملکوتیشان ترک بردارد روزهایی که چون ادعای ولایت ودینداری با سند سرخ خون اثبات می شد هرکسی را یارای ریاکاری و ظاهرسازی نبود.

وامروز درزمانه ای گرفتارامده ایم که نه تنها فرار ازمصاحبه و ترک خودنمایی دیگر ارزش نیست بلکه دربرابر دوربین و مناظره تبلیغاتی ریختن آبروی سابقون ومردان مبارزه و جنگ افتخار و مقام ومسندآوراست در فضایی قرارگرفته ایم که به راحتی دروغ می گوییم ودروغ هارا باورمی کنیم.

میدان داران آن روز از گفتن حقایق منتسب به خود ابا داشتند که مباداغل و غرور  د ل آسمانیشان را آلوده کند  آن روز مردان عمل کردارشان را با حیای اخلاصشان می پوشاندند و صد کردار داشتند و نیم گفتار نداشتند  و  مدعیان امروز ، بی عمل  صد گفتار دارند و نیم عمل ندارند  بگذرم که سخن بسیاراست وسینه تنگ یادش بخیر .

 

                                                                       








تاریخ : پنج شنبه 91/6/30 | 2:14 عصر | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()

منبع انسان سازی

در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم  هفته ای که نه فقط یادآوری صرف یک سری خاطرات بلکه تذکر و توجه دادن جامعه به یک منبع و یک قطعه سازننده وانسان ساز است و پاسداشت روزها وصحنه های آن پاسداشت انسانیت، معنویت وکمالات انسانی است

 جهان جدید هرچه جلوتر می رود ارزشهای انسانی و معنوی درآن کمرنگ تر می شود و تنفس روحانی درآن دشوارتر می گردد اسباب غفلت آفرین بیشتر می شود وانسان هروز اسیرتر ازدیروز می گردد و حرص و ولع دنیا طلبی افزون تر می گردد و دراین میان دهه شصت وخصوصا فضای روحانی وملکوتی جبهه ها قطعه ای از بهشت است که رجوع مکرر به آن می تواند تلنگری بر دل غفلت و غم دنیا زده مان باشد

درجبهه هم به خاطر ذکر دائم مرگ وشهادت وهم حاکمیت غیرت وشجاعت روحی دنیا در چشم رزمندگان بی مقدار بود واسباب وتکنیک نه تنها آنها را اسیر نمی کرد که همه اسباب تحت حکومت وفرمان واراده الهی آنان بود واین همان تبلور دقیق وزیبای ولایت الهی برای انسان است که خداوند خواسته است که انسان در پرتو ولایت الهی جسمش در دنیاباشد  اما روحش امیر بر دنیا واسباب مادی آن بوده ودر فضای بهشتی نفس بکشد  واین موضوع  را در دفاع مقدس به عینه  تجربه شد ه است

تفسیر ولایت الهی انسانی

 بنابراین پاسداشت آن دوره وفضا پاسداشت ولایت وکرامت انسان است سخن ونظر جدیدی که  حضرت امام در عصرجدید با الهام از آموزه های قرآن واهل بیت مطرح کرد همان احیای اندیشه ولایت الهی برای انسان بود که راه نجات بشر جدید از تنگناها وبحران هاست ولایتی که هم در عرصه علمی و هم اجتماعی وسیاسی  معنا پیدا می کند واین تز وایده نو انقلاب اسلامی برای انسان امروز ،در جنگ تجلی وتفصیل وتقسیر گشته است

فهم دقیق دفاع مقدس کلید فهم نظریه ولایت الهی انسان دربرابر اومانیسم وفردگرایی و لیبرالیسم غربی است، در نظریه ولایت الهی  انسان به جای فردیت فرعونی لیبرالی، جمعیت توحیدی قرار می گیرد وبه جا حرص ورزی شخصی ،ایثار وگذشت از منافع فردی قرار می گیرد در ایده ولایت  الهی کارساز اصلی خداوند است وهمه چیز از جمله ابزار وتکنیک یک وسیله است ،لذا به جای پرستش وشیدایی در برابر ابزار به خدمت گرفتن آن مطرح است و لذا ابزار در بندگی انسان است ونه انسان اسیر ابزار  واین هاو دیگر مبانی ولوازم تفکر ولایی  همه به نحو عالی در جبهه متجلی شد ه است .

 

 

 






تاریخ : چهارشنبه 91/6/29 | 9:57 عصر | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()

 

 

 

                                    به شهر شوق من

                                    به کوی قلب من

                                    مثل آسمان فصل سیب

                                    مثل فرشته سفیر غیب

                                    زنور روی خود

                                    زجود دست خود

                                    به خاطر خدا ببار

                                     به ظلمتم کمی سپیده آر






تاریخ : دوشنبه 91/6/27 | 11:49 عصر | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
   1   2   3      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.