محرم برای همه حال وهوای دیگری دارد وبرای اهل تبلیغ البته این حال وهوا خاص تر است مهم ترین وبارزترین ویژگی که طلبه وروحانی باآن شناخته می شود پیوند او با منبر ومحراب است در حوزه های دینی حتی دروس علمی بر بالای منبر ادا می شود ونام ویاد وذکر اهل بیت جزء جدایی ناپذیر وبلکه روح وروان درس وبحث طلبگی است
از قال الصادق وقال الباقر هایی که متن ومحور مباحث است گرفته تا حتی ذکر مصیبت هایی که در منبر تدریس می شود همه دلیل ونشانه این مساله است بنابراین درس وعلم طلبه با مهر ومحبت اهل بیت وبا یاد ونام ابا عبدا الله عجین گشته است ودر کنار تعلم وتفکر ،ندبه وناله قرار می گیرد ومرکب قلم با اشک چشم جلا می یابد طلبه با علوم ومعارف اهل بیت زندگی می کند
واین فراتر از آموختن صرف است در آموختن تنها عقل وذهن کافی است.اما در زیستن علاوه بر اندیشه، احساس ودل وعشق وایمان نقش برجسته دارد بنابراین محرم که می رسد گرچه دروس رسمی حوزه در مقاطعی تعطلیل می شود اما دروس اصلی حوزه تازه آغاز می شود منبرها ومحراب مساجد وهیئت ها هر کدام شعبه ای از حوزه امام صادق وباقر می شود تا علم وعمل اهل بیت برای همه تعلیم وتذکار داده شود.
والبته محور این درس اموزی حماسه سترگ وخونین وجاوید سالار شهیدان آقا ابا عبدالله است وطلبه حسینی در محرم حس دیگری دارد او باید آموخته ها ی علمی وعملی خود را از مکتب اهل بیت و آقاابا عبد لله نه فقط با زبان که با تمام احساس و وجودش به شیعیان شیفته منتقل کند وچه وظیفه شیرین والبته مسئولیت مهمی را برعهده دارد .
انتخاب ایام محرم برای تبلیغ اسلام انتخابی هوشمندانه وافتخار آمیز در تاریخ تشیع است که می رساند گوهر دین داری وایمان بازگشت به ظلم ستیزی وعدالت محوری دارد این که عاشوراء ومحرم وحماسه حسینی محور تبلیغ دین قرار گرفته می رساند که تشیع وعالمان وارسته آن دین واسلام را در اعمال ظاهری وبرخی مناسک عبادی صرف نمی بینند
بلکه اسلام را در اقامه عینی توحید وعدل می شناسند ومی شناسانند عدالتی که از شاهراه جهاد وشهادت وامربه معروف ونهی از منکر می گذرد وآینه اسلام ناب را در کربلا وآموزه ها ی ابا عبد الله در عاشوراء می جویند ودر حوزه حسینی که در محرم بر پا می شود معرفت وایمان وعشق واشک باهم هستند وپیر وجوان وکودک وزن ومرد در خیمه خون رنگ ابا عبد الله خدا وخوبیها را می جویند .