سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انَا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ

بی تردید ما به تو کوثر عطا کردیم .(کوثر/1) 

فاطمه کوثر است و  کوثر یعنی خیر کثیر و فراوان و  خیر آن است  که عقل وفطرت انسانی والهی میل به انتخابش دارد و  خیر کثیر یعنی دارنده بیشترین اشتیاق و جذبه انتخاب ویعنی خواستنی ترین ها

 فاطمه کوثر است یعنی خواستنی ترین خواسته عقل وقلب وفطرت  است 

 فاطمه کوثر است و  کان خیر  ودشمن او کانون شر است و با فاطمه خیر وشر شناخته می شود

فَصَلِّ لِرَبِّکَ 

پس برای پروردگارت نماز بخوان 

.(کوثر/2) 

فاطمه کوثر است و در پی کوثر صلاة می آید و فاطمه اذان ومقدمه نماز پیامبر واذن و اجازه ورود مومن به حریم الهی به نماز به معراج مومنانه است 

 وانْحَرْ و  قربانی کن (کوثر /2)

فاطمه کوثر است وبه پیامبر کوثر عطا شده امر  به قربانی می شود وقربانی نشانه قبولی و سعادت  است و فاطمه عینیت سعادت نیز هست

فاطمه کوثر است که فاطمه تجلی آغاز و ادامه و عینیت پرستش وبندگی انسان است 

 فاطمه کوثراست چون تجلی فطرت نیز هست  اسم فاطمه انشقاق کبیر از فطر است وفاطمه یعنی فاطر وعینیت فطرت در جهان و فطرت قوه ای است در درون انسان که میل و آگاهی به حق وخیر دارد و فاطمه تمام هستی اش آگاهی واشتیاق به حق وخیر وانتخاب حق است

فاطمه ظهور  فطرت و  عهد و میثاق الست انسان با خداست که اقرار به بندگی خود وخدایی خدا نموده است وپیمان پرستش حق را بسته است وفاطمه عینیت این عهد است فاطمه عصاره عبودیت انسان در پیشگاه خداست وبا فاطمه پرستش  خدا شناخته می شود وعبودیت خدا حاصل می شود 

 فاطمه کوثراست  که هم خواستنی ترین است برای حق جویان وهم تمام وجودش در طلب وخواست حق است وهم مظهر بندگی خداست 


الهَاکُمُ التَّکَاثُرُ 

کثرت طلیی  شما را از حق بازداشت 

(تکاثر /) 

فاطمه کوثر است و کوثر در تقابل با تکاثر است کوثر خواسته آن کسی  است  که از عالم کثرت واعداد وشمارش بیرون رفته وجزء وحدت حقه الهی نمی بیند وبه جای تکاثر به برکات می اندیشد وتکاثر خواسته حریصان دنیا زده است و خصیصه قوم وقبیله پرستان عرب جاهلی که می اندیشد تکثر سازی می تواند نور کوثر را بپوشاند ونمی دانست که عاقبت تکاثر وتکثر طلبی  چشیدن دوزخ است چشیدنی  یقینی 

کَلَّا لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْیَقِینِ* لتَرَوُنَّ الْجَحِیمَ

 این چنین نیست [ که مى  پندارید ] ،اگر به علم الیقین آگاه گردیید بی تردید دوزخ را خواهید دید .(تکاثر 5-6) 

و  ثمره کوثر شهود بهشت برین است


 یُؤْتِی الْحِکْمَةَ مَن یَشَاءُ وَمَن یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْرًا کَثِیرًا وَمَا یَذَّکَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ 

حکمت را به هر کس بخواهد مى  دهد ، و آنکه به اوحکمت داده شود ،بی تردید او را خیر فراوانی داده اند ، وجز صاحبان خرد ، کسی متذکّر نمى  شود (بقره /296)

فاطمه کوثر است حکمت نیز خیر کثیر وکوثر است یعنی فاطمه تجلی انسانی  حکمت است  حکمتی که عقل انسان را نور می بخشد واز بین برنده جهل وجهالت است

وشگفت نیست که جهالت عرب تمام قد مقابل فاطمه قد علم می کند وعرب جاهل دختر  و نوزاد کش به فاطمه  عینیت عقل وحکمت الهی رذیلانه و جاهلانه ستم می دارد 

وَ سَتُنَبِّئُکَ ابْنَتُکَ بِتَضَافُرِأُمَّتِکَ عَلَی هَضْمِهَا 

زودا دخترت تو را خبر دهد که چسان امتتفراهم گردیدند، و بر او ستم ورزیدند. 

(نهج البلاغه/خطبه 202)

فاطمه کوثر است  وخیر کثیر است که به تنهایی امتی است برای امام تنها و غیرت تمام است در غربت مدینه و یار وفادار ولی خویش است در فصل بی وفایی قوم توطئه وطمع وترس و همه کس علی است دردوره  بی پناهی  علی و وعلی در فقدان  فاطمه نه فقط در فراق همسر که در شهادت امت  خود می گرید ومی سوزد  وبا پیامبر سوزدلانه درد دل می گوید :


قَلَّ یَا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِیَّتِکَ صَبْرِی وَ رَقَ عَنْهَا تَجَلُّدی فَلَقَدِ اسْتُرْجِعَتِ الْوَدِیعَهُ و أَمَّا حُزْنِی فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَیْلِی فَمُسَهَّدٌ إِلَی أَنْ یَخْتَارَ اللَّهُ لِی دَارَکَ الَّتِی أَنْتَ بِهَا مُقِیمٌ


ای فرستاده خدا مرگ دختر گرامی ات عنان شکیبایی از کفم برده، و توان خویشتنداری ام نمانده. ...امانت باز گردید، کار همیشگی ام اندوه است و تیمارخواری، وشبهایم شب زنده داری. تا آنکه خدا خانه ای را که تو در آن به سر می بری برایم گزیند واین غم که در دل دارم فرو نشیند 

(نهج البلاغه/خطبه 202)






تاریخ : سه شنبه 96/12/1 | 1:25 صبح | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.