چه زود دیر می شود
چه دیر دل خبیر می شود
چه زود جوان پبر می شود
چه دیر دیده بصیر می شود
چه زود اشک شوق تبخیر می شود
چه دیردل از هوس سیر می شود
چه زود سحر غروب غمبار می شود
چه دیر سینه سبکبار می شود
چه زود عجز انسان فرامی رسد
چه دیر طیبب ودرمان زراه می رسد
چه زود بهار زمستان می شود
چه دیر خزان زبستان می رود
این که چرا در غرب وامریکا به قرآن اهانت می شود واین کتاب عزیز آسمانی بی شرمانه به آتش کشیده می شود؟ وبه ظاهر متمدنین با سکوت خود مهر تایید برآن می زنند سئوالاتی است که جواب های مختلف می تواند داشته باشد از یک نگاه پاسخ سئوال رامی شود در وضعیت روحی روانی انسان امروز جستجو کرد
وضعیتی که آن را جنون گناه می توان نام نهاد در واقع غرب وانسان جدید در این چند قرن اخیر خود رابه همه نوع گناه آلوده است وبه کمک تفکرات اومانیستی ودر پناه تکنیک عرصه ای از عصیان نمانده که درآن پای ننهاده باشد از سکس وبی حیایی وکامجوی های نفسانی تاظلم وخشونت وحق کشی واز آنجا که نفس اماره وجراره او با این گناه ها فربه تر ودرنده تر شده است وهمچنان جهنم وجودی او هل من مزید می طلبد و گناهی دیگری از اومی خواهد اینجاست که دیوانه وار آیه های آسمانی را آتش می زند انسان مسخ شده امروز غرب وامریکا حرص گناه وعصیان خود را این گونه می خواهد التیام دهد اودرپی گناه کردن است انواع گناه را تجربه کرده است همه حریم ها وحدود هارا شکسته است ولی حرص شیطانی اش فرو کش نکرده است همه ظلمها را درحق روح خود کرده است این موجود منکوس هیچ قداست وپاکی برای خود باقی نگذاشته و حال چنگ د ر چهره نورانی قرآن وآیه های مقدسش می زندبشر شریر امروز دیگر قانع به ظلمانی وتاریک کردن جان خود نیست او تاب تحمل هیچ نقطه نورانی ومقدسی را ندارد انسان درخسران تبدیل به حیوانی نجاست خوار شده است که روحش با آلودگی وعصیان دوام وقرار می یابد والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا وتواصو بالحق وتواصو بالصبر
وگویا در این عصرخسران برای مومن جزء صبر ویاد حق راهی نیست
در خبرها آمده بود که 17ماه از عدم حضور رئیس دولت در جلسات مجمع تشخیص مصلحت می گذرد در این باره چند نکته قابل توجه است
1-مجمع تشخیص مصلحت از جمله نهادهایی است که بیشترین ارتباط وتعلق را به رهبری دارد چرا که اکثر اعضاء آن بوسیله رهبر انقلاب تعیین می شوند وسیاست های نظام قبل از تایید توسط مقام رهبری در این مجمع مورد بحث قرار می گیرد
بنابراین عدم شرکت در چنین جمعی دهن کجی به رهبری محسوب می شود وبا شعار ولایت مداری دولتمردان منافات دارد
2- مجمع تشخیص مصلحت نهادی قانونی است که سازوکار آن در قانون اساسی که به تایید ملت رسیده آمده است بنابراین حضورنیافتن رئیس دولت در جلسات آن به معنای قانون گریزی وعدم اعتناء به میثاق ملی است وموید سخن کسانی است که دولت راقانون گریز می دانند
3- عدم شرکت رئیس دولت در جلسات مجمع از جمله عوامل ایجاد تفرقه وتضاد بین مسئولان ارشد نظام است واین منافی خواست رهبری ومردم است که خواهان وحدت وانسجام مسئولان عالی رتبه نظام هستند
4-مجمع تشخیص مصلحت محل حضور اهل تجربه وکارشناسان ونخبگان انقلاب وکشور است وبی اعتنایی به آن درواقع گریز از مشورت با اهل خبره وکارشناسان مجرب است ونوعی خود محوری در تصمیم گیری را تداعی می کند
وسخن منتقدانی که دولت را به تصمیمات غیر کارشناسی وفرار از شور ونظرخواهی از اهل علم وتجربه متهم می کنند را تایید می کند .
عید فطر بازگشت به فطرت انسانی است در ماههای دیگر براثرگناه وگرفتار شدن در دنیا آدمی حجاب بر فطرت خود می کشد وماه رمضان فرصتی است برای پس زدن این حجاب ها وفطرت همان توجه خالص به خداوند است انی وجهت وجهی للذی فطر السموات والارض
فطرت توبه از دوست داشتن ودل بستن به غیر حق است انی لااحب الافلین من افول کنندگان را دوست نمی دارم
توجه به فطرت بعد از یک ماه روزه داری ونزول قرآن رخ می دهد قرآنی که حامل وحاوی اسماء الهی است هو الله لا اله الا هو الباری الخالق
المصور القدوس السلام .. بنابراین بازگشت به فطرت یعنی دریافت آیه های قرآن یعنی گرفتن اسماء الهی یعنی حس حضور حق وبازگشت به مقام خلافت اللهی آدم که با علم به اسماء همراه بود (وعلم ادم الاسماء کلها) بنابراین عید فطر عید محبت خالص وعلم جامع است
فطرت یعنی مقامی که انسان همه چیز را آیت واسم الهی می بیند وقبل از تعقل وتلعق به امری منشا آن را خداوند می داند
درواقع فطرت مرتبه مقدم وجود انسان است که بر عقل وقلبش تقدم وحاکمیت دارد فطرت حس توحید است وقبل از تعقل که ربط کثرات به وحدت است وقلب که پیوند دل با مظاهر توحیداست قرار دارد بنابراین اگر به مقام فطرت توجه نکنیم در درک وفهم مظاهر توحید به خطا خواهیم رفت ووجود استقلالی به مخلوقات خواهیم بخشید ودل خود را هم از محبت های مجازی انباشته خواهیم کرد ولی حس مرتبه فطرت یعنی پشت سر این مخلوقات ومعقولات ومتعلقات یک کمال مطلقی است که همه این ها بهانه است برای رسیدن به او
درروزه کمی از خود وخواسته ها فاصله می گیریم تا به باطن خود برسیم وباطن ما همان نور توحید است وروح خداوند نفخت فیه من روحی
از خدا می خواهیم مارا به باطن خود واقف سازد وروح ونور خود را که در درونمان ودیعه نهاده به ما بشناساند.
سریال های ماه رمضان امسال چندان ارزش تعقیب کردن نداشتند ومن برحسب اتفاق برخی قسمت ها رادیدم اما آنچه که از همین چند قسمت وواکنش بینند گان به دست می آید سریالها خصوصا شبکه یک وسه سراسر عزا وماتم ومرگ بوده است
در سریال شبکه یک بازیگران در مدت یک ماه لباس های سیاه وعزا برتن دارند وصحنه ها غالبا تاریک ودلگیر است در سریال شبکه سه هم فقط دعوا وکشمکش وحادثه است که پشت سرهم رخ می دهد
حال شما قضاوت کنید این نوع فیلم ساختن ها با فضای ماه رمضان که فضای نشاط وبهجت وخشنودی از رحمت ولطف خداست سازگاراست ؟ آیا مخاطب کودک ونوجوان بادیدن این فیلمها تصویر وتصور ناخوشایندی از رمضان در ذهن ذخیره نمی کند ؟
چرا قدری از غرور وانحصارطلبی صاحبان سیما کاسته نمی شود تا با اهل علم وهنر مشورت کنند واز آنها برای چگونه پرکردن وقت مردم آن هم در ماهی مبارک چون رمضان کمک بگیرند .